Tapetsering

Sakta men säkert börjar energin komma tillbaka :-) Lite typiskt då att den kommer just nu när jag snart ska iväg med barnen på dagis för att sen lägga mig och sova inför jobbnatt!

Tror jag ska upp med några våder innan jag lägger mig. Håller på att tapetsera vardagsrummet. Har dock inte målat färdigt än, har ca en kvadratmeter kvar och det måste jag ju naturligtvis också göra klart innan jag lägger mig :-) Vet inte om jag känner mig så nöjd med tapeten? Fick upp två våder igår kväll och jag vet inte jag...

Känns som att det kan bli lite rörigt. Det är text på tapeten och egentligen så gillar jag inte när det är mönster på väggarna. Enfärgat är mer min melodi, men jag fastnade för den här och det är ju bara en vägg..? Ja, vi får väl se. I värsta fall så får jag väl måla över den. Köpte också tapet till övervåningen. Dom hade tokrea på några rullar på rusta. 49 kr/rullen. Kunde som inte låta bli. Men den tapeten är SVART! Samma stuk som den jag har i trappen. Kan ju kanske bli lite mörkt? Men det är ju bara halva väggar på övervåningen p g a snedtaket, så det borde inte bli så hemskt mörkt...

Är glad att jag HAR projekt på gång nu när energin återkommer. Mikke han är då totalt utan energi. Tycker synd om honom som måste jobba ihjäl sig. Han har 7, SJUUUU, ämnen! Fatta vilket jobb! Särskillt för en person som inte ens är lärare. Varje lektion är en hel förmiddag, eller en hel eftermiddag. Hur i hela fridens dagar kan man planera så långa lektioner? Fattar inte hur han ska fylla ut så mycket tid, eller hur han ska hinna planera lektionerna? Är INTE avundsjuk på hans jobb kan jag ju säga. Är väldigt tacksam att jag har ett jobb som jag inte behöver ta med mig hem... när jag åker hem så finns inte en tanke på jobbet. Jag skulle stressa ihjäl mig om jag skulle måsta planera lektioner när jag kommer hem. Näää, tack gode gud för mitt härliga jobb!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0