Grå läsardag.

Vilken grå och tråkig dag detta varit. Det har "regnat" hela dagen utan att vägen ens blivit blöt. Det har smattrat på altantaket och när vi varit i lekparker så har dropparna kännts på huvudet... utan att man blivit blöt! Ofattbart! Det är som att regnet inte vågar sätta igång. Men regna då!!! Om det ändå ska vara så här dystert ute så kan det ju regna rejält och sen försvinna, kan man tycka. Varför dra ut på eländet?

Förutom två lekparksbesök och inhandlande av lördagsgodis till de små så har dagen spenderats med att läsa hysteriskt kul blogg. Jag och mikke sitter vid var sin dator och läser frenetiskt "artikel" efter "artikel". Vi kan inte slita oss. Då och då möts vi i hallen med ett "haha... har du läst om när han var på ikea?" "jaaa.... så djävla bra, hahahahahaaaa". Och sen försvinner vi igen till var sin dator. Vi har blivit hjärntvättade och förtrollade av denne skribent som vi inte ens vet vem det är. Hoppas, hoppas, hoppas att han publicerar en bok av sitt material, för det är bättre än alla böcker jag läst! Skulle helst vilja skriva ut hela skiten och kura ihop mig i soffan med en filt och sträckläsa. Jobbigt att sitta med en dator och läsa...

Vi kommer nog inte att ses mer idag jag och min sambo eftersom det är så mycket att läsa. Han sitter på övervåningen på sitt kontor och jag sitter nere i köket. Ungarna får klara sig själva :-) Tack och lov så är det snart läggdags så man får sitta ifred.  

Imorgon ska vi på 40-18-5-och 2x2-årskalas. Väldigt många som firas på en och samma gång! Det ska bli kul!


Kommentarer
Postat av: Helena

Hoppas också på en bok/häfte. Blir rätt slut i ögonen av att läsa på skärm. Han har inte mycket kommentarer? Fattar inte det?



Lady D är ju också precis som bananmannen kontroversiell och rejält kategoriska, det är väl det som gör att det blir intressant. Men man kan ju inte alltid hålla med.



Lycka till idag med allt firande!

2011-08-07 @ 10:07:36
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Jasså, har du också fastnat? Jag tycker också det är konstigt att han har så få kommentarer? Han borde ju ha 1000-tals läsare när han skriver så bra. Men det kanske inte är så många som hittat dit?



Är glad att jag hittade bloggen. Inte ofta man ramlar på nåt så intressant...



2011-08-07 @ 10:18:58
Postat av: Den ståndaktige Bananen

Jag får tacka för den trevliga kritiken. Men det känns lite oroväckande att jag bidrar till att samlivet helt försvunnit en lördag!



Vad gäller att ge ut texter i bokform så dyker sådana önskemål upp lite då och då. En gammal vän tycker samma sak, jag har givit honom fria händer och fulla rättigheter. Men han är ganska slö, slapp och likgiltig. Vilket egentligen passar mig ganska bra då jag är kluven till min inställning till att någon läser det jag skriver.

2011-08-07 @ 11:32:55
Postat av: Erika

Att samlivet försvinner för ett gammalt par en lördagkväll är helt okej. Vi sammanstrålade ju då och då och diskuterade intressanta artiklar ;-)

Betydligt bättre än en dålig niofilm på tvn!



Tycker absolut att du ska sparka igång din slöa och slappa vän, så han sätter igång med publicering av ditt material. Helt säkert blir det en bästsäljare som slår Mia Skäringer med hästlängder.



2011-08-07 @ 19:48:19
Postat av: Herr Banan

Skönt att det känns okej.



Tackar ödmjukast! Den som lever får se antar jag. (smiley)

2011-08-07 @ 20:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0