"Fallmooool"

"fallmol... kan du ta ut tutten flån Alva så jag föstål va hon säjel"

"fallmoool"......."fallmoool"..."fallmoool"

"fallmooool... kan du väcka Viggo och säja att han ska leka med mej?" (Alva har ju tutten i munnen så henne går det ju inte att leka med, förstår ju inte grötigt tuttspråk.)

Har barnbarnet Kevin hos mig ikväll. Måste ju säga att det finns inte mycket som är mysigare i livet än att söva den killen! Han ska ligga ansikte mot ansikte, borra in sig i kinden samtidigt som han håller en arm runt halsen på mig. "Fallmoool... jag vill klamas". Åååååå så mysigt! Skulle kunna ligga så en hel kväll om det inte blev så vansinnigt varmt och svettigt :-) Myskille!

Har även fått mysa och busa med lille Neo. Är så kär i honom att det inte är klokt. Han har sprungit omkring i sin gåstol och charmat mig till döds. Han är så söt att jag nästan vill äta upp honom. Oemotståndlig! Han åkte dock hem med sin far. Längtar tills han också stannar kvar :-) Fast det är nog för tidigt än. Han är ju inte så gammal lillkillen. Men jag börjar nog tycka det är dags att han får vara här några timmar på dagen snart! Kanske när hans föräldrar ska måla sitt nya hus eller nåt...?

Blir snart att krama kudden för min del. Känner mig ganska sliten efter första jobbnatten på fem veckor. Blev bara två timmars sömn när jag kom hem. Uppe klockan 11. Lika bra att lägga sig för man vet inte när barnen vaknar. Kan ju hända att det blir tre barn i sängen i natt. Eller det är nog ganska troligt till och med. Tre mörkrädda barn, och Kevin han är då räddast av dom alla. När Jamal frågade honom om han skulle sova hos farmor så sa Kevin "Ja, men bara vi inte läser trollboken". Haha... skrämde ju livet ur honom sist han sov här. Läste en av alvas prinsessböcker. Handlar om den modiga prinsessan som ska gå ner i källaren och söva det stora källartrollet som vaknat. Oooops vilket misstag det var. Han kunde inte ens se på bilden av källartrollet i boken. Skyndade mig att lägga bort boken direkt... tror jag hann läsa tre sidor, men det räckte tydligen för att förstöra honom för evigt! Säker mitt fel att han är extra mörkrädd nu :-)

Men farmödrar ska väl vara lite hemska och otäcka... är det inte så?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0