Ledig idag :-)

Ledig idag. Undrar vad man ska fylla denna dag med för meningsfulla aktiviteter? Solen verkar ju lysa med sin frånvaro så det blir väl nåt inomhus skulle jag tro. Fast jag är lite sugen på att ta en långpromenad, så kanske det blir nåt sånt i eftermiddag.

Får väl bli nån blandning av städ/tvätt/kattungegosande-dag blandat med lek med barnen. Det känns som en lagom nivå på denna dag. Inga större planer med andra ord...

Funderar på att ge mig i kast med tvättstugan. Funderar i alla fall.... Hatar det rummet mest av allt i detta huset! Alltid är det stökigt! Fullt med grejer som inte har nån egen plats. Dessutom så har alla kartonger börjat hamna där i ett hörn på golvet. Det började med nån glasskartong som man inte orkade gå ut till garaget med och sen har det bara växt. Äggkartonger och fler glasskartonger... Måste göra något åt sopberget! Det funkar inte att ha all återvinning ute i garaget. Dit ids man ju inte gå med en och en pryl. Alldeles för långt ju! Funderar på att ta in den förhatliga återvinningshyllan igen. Men var i hela fridens dagar ska man ställa den???? Hatar återvinning! Varför kan det inte få vara som det var förr....?? Ingen av oss är intresserad av att köra iväg med skiten heller. Om man var duktig och for iväg en gång i veckan så skulle det kanske inte vara så motbjudande? Tror vi pratade om att göra så för nåt år sen. Men fortfarande har vi inget system. Vi far med grejerna när det är tokfullt! När vi inte får ner en enda tidning/kartong/konservburk till i lådorna. Först då reagerar vi... Och då är det VERKLIGEN motbjudande.

Sen när man står där på återvinningen med sopberget får man verkligen skämmas när det kommer folk och bär på gårdagens pizzakartonger. Dom kör alltså iväg med endast två kartonger! Wow säger jag bara. Är det så man borde göra? Så rent dom ska ha hemma... Fast det känns ju aaaningens överambitiöst att köra iväg med den tomma kattmatsburken och en äggkartong. Nä, det skulle jag nog inte idas, jag som inte ens ids gå ut i garaget med dom. Samlar dom hellre i en kasse i tvättstugan för att sen bära ut kassen till garaget... ja herregud! Vi måste verkligen skärpa oss inser jag ju! Idag blir det återvinningsstationen! Ska genast sluta skriva innan jag kommer på nån mer aktivitet som "måste" läggas till dagens "slappar-schema"....

Ha en bra dag allihopa! Det ska jag ha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0