Norrans helgbilaga!

Måste ju bara rekommendera alla att läsa helgbilagan som följer med Norran idag. Där står det om Stefan Widerlöv som har asperger och ADD. Det är ett reportage om föreläsningen jag och J var på för några veckor sedan.

Han berättar om sitt liv och hur han tänker och fungerar och det är en klockren beskrivning av min son! Blir så full i skratt när jag läser om allt han berättar. Dom säger att ingen med samma diagnos är lik den andre, men i det här fallet har dom fel. Så himla kul att det verkligen finns någon annan som är PRECIS LIKADAN! Där man känner igen allt! Och det är inte bara jag som känner igen utan även Joakim. Precis så är det, säger han! ♥ Lyckan av att känna igen är enorm, då andra beskrivningar av dessa diagnoser inte alls stämmer. Hade önskat att jag kände till denna man tidigare! 

Det roligaste av allt är att till och med matvalet är detsamma. Efter att ha lyssnat på honom i två timmar och nickat igenkännande åt allt han berättat så höll både jag och joakim att trilla av stolen när han berättade om sina matval: "Grillad kyckling är det godaste som finns. Varför kan man inte äta det varje dag?"  "Gärna framför datorn i sin ensamhet".

Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Oj Erika, mina ögon fylldes med tårar när jag läste ditt inlägg. Det måste ju varit förlösande att få höra honom, särskilt för Joakim. Vilken tur att ni gick och såg den... synd jag inte har Norran, skulle velat läsa den där artikeln :(!

2011-04-02 @ 11:31:18
URL: http://mammamaries.wordpress.com
Postat av: Erika

Ja det var verkligen lyckat att fara dit! Han är min nya idol :-) Skulle vilja träffa honom privat och ställa ett par hundra frågor till honom.

2011-04-02 @ 12:46:04
Postat av: MammaMarie

Du MÅSTE försöka kontakta honom. Han skulle säkert bli jätteglad att höra att han hjälpt någon komma till insikt. Alltid kul för en person att få lite feeback.... även om han kanske har Aspergers - och därför inte bryr sig så mycket om vad omgivningen egentligen tycker:)!?

2011-04-02 @ 17:58:59
URL: http://mammamaries.wordpress.com
Postat av: Tessan

Håller med Marie blev också tårögd då jag läste ditt inlägg. Tror att den här Stefan skulle bli glad om du och Joakim tog kontakt med honom :) Hoppas ni får klara besked snart angående utredningen. Kram

2011-04-02 @ 23:52:16
URL: http://tessan72.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0