Sosso Milegrim - föreläsning

Var på en alldeles underbar föreläsning igår. Sosso föddes med en ovanlig sjukdom och hennes öde såg dystert ut. Hon är idag 40 år gammal, 120 cm lång, sitter i rullstol och har för korta armar för att kunna torka sig själv. Men inte ser hon nåt större problem med det. Hon är nog den mest självklara och självständigaste person jag stött på. Hennes handikapp är inget hinder i hennes liv. Hon gör allt det hon vill göra. Backpackat i australien i tre månader, tagit dykcert i Dominikanska republiken. Utbildad socionom och sex-och samlevnadsexpert. (har varit med på fråga olle), Hon har även varit fosterfamilj till tre stökiga tonåringar. DESSUTOM blev hon tillsammans med skolans snyggaste kille när hon gick i åttan. Storleksskillnaden mellan dom beskrev hon med att hon kunde gå upprätt mellan benen på honom utan att slå i huvudet! Dom var ett par i 12 år!

Wow säger jag bara. Var alldeles fylld med positiv energi när jag kom hem. Är verkligen glad att jag for på denna föreläsning. Hon berättade med humor om hela sin uppväxt. Hur det var när hon föddes 1970 i en byhåla i finland (30 cm lång och 3,5 kg med ena benet vänt åt fel håll och elefantöron och superkorta armar), hennes uppväxt i sverige med alldeles fantastiska föräldrar som gjort henne självständig redan från småbarnsåren. Allt berättades med en alldeles otrolig humor. Det var längesen jag fick skratta så mycket.

Är mycket imponerad av denna kvinna och jag skäms över mig själv som gnäller om allt möjligt. Livet går under för att jag har ett par kilos övervikt och några strån på hakan :-) Nääää, jag ska skärpa mig! "Våga leva" och skit i vad alla andra tycker och tänker. Fis när du behöver och var dig själv! Det finns alltid NÅN som tycker om dig för vem du är...

För den som blir nyfiken på denna roliga, fantastiska, humoristiska kvinna, gå in på hennes hemsida och läs om henne här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0