Sol och värme och ledighet :-)

Ledig tisdag! Så himla skönt det är...

Har varit iväg till lekparken med kidsen. Vi for till skelleftehamns stora lekpark. Längesen vi var där. Helt plötsligt så når Viggo allt han inte nått förut och klättrar omkring på alla ställningar utan hjälp. Så kul att se att han vuxit så mycket och framför allt att han vågar... Han kan till och med cykla igång karusellen själv. Storkillen :-)

Sen for jag med mycket trötta ungar på ica. Inte lika kul. Alva fick bäras... skrikandes. Svettigt! Sen hem och sätta igång med köttsoppakok som vi ska äta till middag. Blev toksugen på hemmagjord köttsoppa. Nu sitter jag bara och hoppas på att dottern ska bli riktigt trött och sova en stund. Hon behöver verkligen det.

Helt galet varmt ute! 21.6 grader. Känns nästan på tok för varmt, men det kan ju bero på att man inte har sommarkläder på sig. Hade både jeans och jacka när vi var i lekparken... puh! Viggo kastade då av sig både solhatt och flecejacka. Förstår honom. Man borde ju sätta på sig shorts och t-shirt, men på nåt sätt så känns det fel. Det är ju faktiskt 7 september idag. Sockarna sitter på fötterna och man är redo för kyliga vindar. Satt och drack mitt kaffe ute på altanen men jag var tvungen att gå in för det blev alldeles för varmt. Galet!

Bäst att klä av sig lite och gå ut och sätta sig igen. Måste ju passa på och tanka sol innan den försvinner igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0