Möblerat om

Blev inte alls trädgårdsarbete för min del. Fick inte ut ungarna på hela förmiddan och nu är det mulet och tråkigt väder. Har däremot möblerat om tv-rummet för tionde gången. Beslutade mig för att göra ett sista försök. Och möblerna står faktiskt kvar :-) Brukar ju ALLTID sluta med att jag måste ställa tillbaka dom som dom stod. Nu väntar jag bara på mikkes hjälp med att skruva ner tvn från väggen och flytta även den. Tror det blir ganska bra.... ÄNTLIGEN! Bytte ju gardiner därinne i helgen så nu håller det SNART på att bli fint :-) 

Har skurat upp golvet och även målartvättat ett av fönstren i tv-rummet. Känns som att jag snabbt vill få dom vita nu när ena soffan står mitt emot fönstret. Betyder ju att man kommer att SE på fönstret mycket mera... Ett fönster kvar att tvätta. Sen grunda och sen måste jag ännu en gång sitta och vänta på lönen så jag kan köpa färg och måla.

Känns som att mitt liv till 80% består av väntan på pengar... Inte konstigt att ingenting blir klart nån gång. Men man får väl göra det bästa av situationen och hitta på gratis aktiviteter som ommöbleringar och dylikt. Problemet är ju bara att även det brukar resultera i något som man akut behöver köpa för att kunna slutföra det man påbörjat. Skulle ju behöva en ny rumsmatta nu. Och nytt tyg till tavlan ovanför soffan.... *suck*

Får väl väva mig en matta (har ju även gått en sån kurs)och kanske använda mig av min lapptäcks-kurs och skapa mig ett nytt tyg av befintliga tyger... ? Haha, det skulle va nåt det. Ett alldeles eget "klipp och klistra"-tvrum.

Nä, får tålmodigt vänta... och vänta... och vänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0