I väntans tider...

Har inte riktigt vant mig vid de nya torsdagsrutinerna. Brukar ju lägga mig vid fem och sova till åtta, hoppa in i badet och göra mig klar för jobbet. Nu steg jag upp klockan fem och vet inte riktigt hur jag ska hantera all tid jag plötsligt fått innan det är dags att fara och jobba... Sitter här och bara väntar in tiden... drygt.

Gjorde världens hetaste grönsaksröra när jag vaknade. Fortsätter med mina grönsaker och nyttigheter.. Men denna röra var inte att leka med! Råkade göra den ungefär sju gånger starkare än vad som var tänkt. Åt upp allt i snålen, för jag orkade inte börja om igen... kommer nog att ha halbränna hela natten.

Vi fick oss iväg till barnens hus idag. Tyvärr hade dom inte pärlorna jag skulle ha!!! Fanns inte på ica maxi heller! Det blev smålego istället. Dom har ju duplolego sen tidigare, men jag tänkte det skulle vara skojigare med riktigt lego. Köpte en stor kartong och en till med bara fönster och dörrar... Så vi har byggt hus idag :-) Liiite komplicerat för Alva kanske, men Viggo tyckte det var skitkul. Köpte också små pärlor och pärlplattor. Det var då alldeles för svårt för båda två. Fick plocka fram de STORA pärlona och den STORA pärlplattan. Skyndar kanske på för fort? Men JAG älskar ju pyssel och längtar tills dom kan pyssla på med smågrejer. Tänk vad jag och Alva ska göra mycket rosa pyssel när hon blir större :-) Fast som det ser ut nu så verkar hon inte alls bli någon pysseltjej. Jamal och Jocke pysslade då en massa och Viggo verkar bli en pysslare han med. Precis som Jamal så vill Viggo vara med och laga mat också. Alva bryr sig inte alls om sånt :-)

Min lilla tjej kanske blir den pojkigaste av mina barn? I så fall så hoppas jag då på Viggo! För halsband och armband ska vi trä... Han har gjort såna på dagis och bär dom med stolthet varje dag :-) Han gillar att måla sina naglar och vill gärna ha spray i sitt hår. Säkert skulle jag få göra pippilotter i hans hår om han hade haft långt hår. På Alva får jag inte ens sätta fast en hårklämma. .. Vad månde bliva?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0