Jippii! En ny blogg att följa :-)

Nu har äntligen min jobbarkompis HELENA börjat blogga! Har väntat länge på att hon skulle börja... Hon är verkligen superrolig så jag tror det kommer att bli underhållande att följa hennes blogg :-) Ni hittar den HÄR.

Torsdag, regn, 5.4 grader. Vad ska man då hitta på? Synd att det regnar annars så hade man ju kunnat ta en promenad... Blir nog inte så mycket aktivitet idag. Klockan tolv ska ungarna på dagis (JAAAAA!). Kanske...kanske.. att jag slår igång zumbaskivan då? Känner mig inte så sugen, men det är ju enda gången jag är ensam i huset så det är ju mera att jag MÅSTE! Ungefär lika mycket "måste" som att jag "måste" sluta röka... Ett tråkigt krävande "måste" som gnager där i huvudet då och då.. Gillar inte såna måsten...

Igår for jag på icamaxi innan jobbet och inhandlade en ny golvlampa. Dom hade köpt en sån till jobbet i helgen och den var verkligen jättebillig! 199:-. Var bara tvungen att köpa den...

Har satt ihop den nu på morgonen och det blev verkligen ljust i tv-rummet! Så sköööönt! Kartongen innehöll även några frigolitbitar... förstås. Dessa la barnen genast beslag på och jag kunde ju inte ana vilka konsekvenser det skulle få...

HELA huset...absolut HELA huset var fullt av söndersmulad frigolit!!!! Alva kom gåendes i hallen där jag satt och kämpade med lampan och hela hon var klädd i frigolitsmulor :-) Hon var lite sur för att hon inte fick bort smulorna som av statisk elektricitet envist satt fast på händerna :-)

Visste inte om jag skulle skratta eller gråta? Bara att ta fram dammsugaren och sätta igång och jobba.

Egentligen borde jag fara iväg till maxi med barnen för dom har en massa skoj där för barn. 5-årsjubileum, och hoppborg, fiskdamm, popcorn och en massa tävlingar för barnen... Kanske mikke vill fara iväg efter middan när jag sover...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0