Kalla kinder

Jobbat hela dagen och sen promenerat samma runda idag igen. Inte lika skönt som igår eftersom termometern visar på -10,9 grader! Kändes lättare att gå rundan idag, jag bara flöööög fram :-) Det var bara kylan som fick mig att vilja bli skjuten så jag fort fick dö en smärtfri död! Mina kiiiinder! Är ju ömtålig som en liten bebis när det gäller kyla. Allt är min mors fel, som drog ut mig på världens längsta promenad när jag var ca 5 år. Vi gick rundan runt gruvan. Det finns två rundor och vi gick den lååånga rundan.

-20 grader var det och jag satt mestadels i pulka. Hon hade sin väninna med sig och dom gick och surrade med varandra hela vägen. Och där satt jag på pulkan och förfrös mina kinder. Dom svällde upp och blev alldeles vita! Såg inte klokt ut. Ont gjorde det också... Var alldeles förstörd i flera dagar! Traumatisk barndomsupplevelse :-)

Sen den dagen tål jag knappt nån kyla alls. Förfryser kinderna nästan direkt! Så patetiskt! Sitter nu här med hettande kinder. Dom håller väl på att tina upp. Mikke sa jag var alldeles vit i ansiktet, men det känns snarare som jag har en vinröd nyans..

Synd att det ska vara kallt hela denna vecka. Jag som just kommit in i  ett träningsberoende...eller nåt! Men det ska inte få stoppa mig. Får väl ta en annan kortare sväng om det blir för jobbigt för mina runda bebiskinder :-)

Tog med mig mikkes GPS/telefon denna gång. Ville veta hur lång min runda var. Tyvärr inte så långt som jag trodde. 6,6 km bara. Men jag har hållit en medelhastighet på 6,9 km/h. Maxhastighet 7,1 km/h. Inte illa! Skulle säkert ha gått fortare om jag inte var tvungen att stanna var femte minut för att stänga av larmet på mikkes telefon. Glömde att det är söndag. Mikke har ställt ett vansinnigt irriterande larm på telefonen där det står att katten Lydia ska ha sitt p-piller. Det ringer vaaarje söndag! I hate it!!! Naturligtvis så kan jag ju inte stänga av larmet heller. Trycker på allt som går att trycka på, men tydligen så snoozar jag bara det förbannade larmet så det börjar om igen efter en stund. Grrrr! Blev skitförbannad! Mest på mikke som skickar med mig en sån värdelös telefon på min powerwalk!

Nåja, fick av den på nåt sätt när jag hade en kilometer kvar. Dumma dumma telefon!!! Det roliga är ju också att det bara finns TRE knappar på telefonen! Hur kan man då misslyckas 10 gånger med att stänga av den???

Ska ALDRIG byta till en modern telefon!


Kommentarer
Postat av: Tessan

Du måste nog skaffa dej en rånarluva att ha på knoppen när det är bitande kyla så du sparar kinderna :) Härligt att du hittat dej en runda som känns bra. Kram

2010-11-22 @ 09:12:23
URL: http://tessan72.blogg.se/
Postat av: Helena

Blir så glad när andra har problem med moderna telefoner. Inte skadeglädje utan att det bevisar att jag inte är helt väck som inte riktigt fixar min =)

Kul att du har fått träningsberoende, hoppas att varken skador, ev. brist på viktnedgång eller kyla tar det ifrån dig!

2010-11-22 @ 10:48:51
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Rånarluva skulle ju verkligen vara käckt till min redan förskräckliga outfit. Ser ut som en michelingubbe med en fräck ica-maxi reflexväst utanpå :-)



Helena: Jag är verkligen kass på ny teknik. Trodde inte jag skulle bli sådan. Har hånat min mor så länge för hennes teknikskräck och nu är jag likadan. Fattar bara inte varför allt har blivit så krångligt? Jag vet inte ens hur man svarar i mikkes telefon... patetiskt!

2010-11-22 @ 19:50:35
Postat av: mikke

Tung suck

2010-11-23 @ 16:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0