Hjäääälp! Det brinner!!! ... eller brann i alla fall!

Puh... Har just lämnat två bårnstyriga barn på dagis för fotografering. Har kämpat hela morgonen med frisyrer och finkläder. Gjorde flätor i Alvas hår som jag sen skulle ta ut för att få lite fejkade lockar och volym. Bara det arbetet krävde mer energi än vad min svältande kropp orkar med.

Tog hårtorken för att få flätorna att torka snabbare. Blåste kanske en minut (maxtid för obstinat dotter), hänger upp hårtorken på sin krok( bland en massa scarfar) efter jag stängt av den. Fortsätter fixa dotterns hår och DÅ STARTAR HÅRTORKEN AV SIG SJÄLV... det knastrar och ryker och BRINNER!!!!!! Hjääääälp! Sliter ut den ur kontakten och kastar den i tvättstället, där den till slut slutar brinna. Ryker en bra stund och luktar fan.....

Fatta vad som kunde ha hänt om jag gått ut från toan efter jag hängt upp den förbannade hårtorken! Huset skulle ju ha brunnit upp!

Tänk så vansinnigt hemskt! Blev alldeles chokad efteråt. Jag har ju ALLTID hårtorken inkopplad i kontakten. Tänk om den fått för sig att börja brinna när vi sover, eller är på jobbet. Huh... gissa om jag INTE ska koppla in DEN NYA  hårtorken som jag nu måste fara och köpa! Faaan! Kan ju inte vara utan! Blir en BAD HAIR-DAY idag. Inte mycket att göra åt det för idag hinner jag inte fara iväg.

Tillbaka till de bångstyriga barnen... Alva ville ju naturligtvis inte att jag skulle göra henne fin i håret. Och hon skulle minsann inte ha det fina diademet som jag inhandlat speciellt för detta tillfälle. Tjurskalle! Viggo ville helt plötsligt inte heller bli fixad i håret. Han som brukar komma och tigga om hårspray! Däremot så ville han gärna ha det rosa diademet med rosett som hans syster inte ville ha :-)

Sen skulle jag sätta på Alva den fina nya rutiga tunikan. "Neeeej, det är ju pappas" säger hon då med trots i blicken. Klart hon trodde det.. den är ju rutig! Nog vet hon att pappa brukar ha rutiga skjortor. Inte brydde hon sig om att den var rosa och alldeles för liten för sin far. Fick slita mig fördärvad för att få på henne den *suck* vilken morgon...

Lyckades i alla fall till sist fixa till båda barnen och Alva hade diademet när jag lämnade henne på dagis. Några lockar syntes däremot inte till i håret, så allt slit var förgäves. Har provat med locktång förut och det funkar inte heller. SPIKRAKT! Detta trots att jag använde en stor klick hårmousse innan jag flätade håret, samt lite spray på flätan. Men nejdå! Håret vill inte lockas... Eller jo.. lockarna sitter kvar ca 5 minuter efter man tagit ut flätan sen rätar det ut sig till sitt normala tillstånd. SÅÅÅÅÅ IRRITERANDE!

Hoppas dom blir fina på bilderna i alla fall :-)


Kommentarer
Postat av: Helena

Har faktiskt läst att hårtorkar med kontakten i är en brandfara, läskigt!Tur det gick bra! Dagen innan dagisfotograferingen rakade Gustav 4 år, bort luggen och delar av håret på hjässan med min ladyshave...ljusa fina lockar!!! snygg är han ju kanske inte på kortet men är ändå det käraste på grund av det (idag) dråpliga minnet.

2010-11-02 @ 09:24:44
Postat av: Tessan

Men usch och fy, lämna aldrig hårtork i kopplad igen är ju jättefarligt :O Skönt att det gick bra och att det hände när du var hemma/vaken. Dom kommer garanterat att bli jättefina på bilderna så du får lön för mödan :) Kram

2010-11-02 @ 09:31:37
URL: http://tessan72.blogg.se/
Postat av: Erika

Hade ingen aning om att hårtorkar kunde slå igång sig själva och brinna upp! Har haft den ikopplad i säkert ett år, skulle jag tro.. huh, så hemskt!Kommer inte att hända igen!

2010-11-02 @ 11:07:00
URL: http://tallsally.blogg.se/
Postat av: Linda

Huvva så hemskt! Tur säger jag oxå att ni inte hade lämnat badrummet.. Fy så hemskt! Men nu har du iaf lärt dig nånting, att Inte ha hårtorken ikopplad, Livsfarligt!

Känner igen mig i de du berättar.. Nelly hade fotografering förra veckan och jag hade fullt sjå då, kan jag lova..=) Jag fick springa och jaga henne hela morgonen och hon ville absolut INTE ta på sig dom kläderna som jag ville att hon skulle ha! Och inte fick jag göra någon frisyr heller.. Hon hade varit sjuk dagarna innan, så hon hade fullt med röda prickar (tutt eksem) runt munnen, Inte snyggt! Hon hade haft tutten hela tiden, när hon var sjuk!



Men barn är alltid barn och dom blir alltid fina på kort.. =) Kraam

2010-11-02 @ 12:17:10
URL: http://nellylindgren.blogg.se/
Postat av: mikke

Får nog ta på mig skulden för alvas sanslöst raka och hopplösa hår. Nåja hon har ju inte en apfläck på bakhuvudet som sin far ivf.

2010-11-02 @ 19:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0