trött.. ont.. stel.. less!

Det gick bra för Alva på Barnkliniken. Vi fick ju en remiss dit för ingen kunde ju svara på vad hon hade för återkommande smärtor på nätterna. Hon vaknar ju nu och då med en otrolig smärta i underliv/livmoder/njurar/tarm?????  Läkarna på vårdcentralen och på akuten har sett ut som frågetecken. På barnkliniken visste dom mer, om än inte så mycket. Dom visste direkt vad det var.. har haft in många små flickor med samma symptom. Dom vet inte VAD det är, men dom "vet" att det försvinner med tiden. Att anfallen kommer mer sällan för att sen försvinna helt. Det lät ju betryggande, men samtidigt så vill jag ju veta vad skjuttsingen det är som är fel???? Om nu så många småflickor lider av detta varför har ingen orkat ta reda på vad som är tokigt? Det syns ju verkligen att det är smärtsamt.. vad det nu är.

Jag tror dom har rätt i att det försvinner med tiden, för nu var det ett tag sen hon hade ett anfall. Allt glesare mellan dom i alla fall...

Jag har i alla fall blivit lite bättre i ryggen. Har inte ansträngt mig på något sätt på hela dagen. Tror ungarna är rätt less på att höra att "... nä, mamma kan inte göra det för jag har ont i ryggen..." Ganska glada blev dom då när pappa kom hem. Alva har klättrat på honom, flygit, snurrat, busat... allt som hon velat göra idag men inte fått p g a en tråkmamma! Har verkligen känt mig värdelös... Har knådat ihop en chokladbollssmet, som dom sen fick rulla själva. Det är allt jag gjort.

Känner mig helt trött och slut av att gå omkring som en stelopererad idiot. Känner inte ens för att ta en promenad och det är ju katastrof! MÅSTE ju det ju! Antar att jag skulle känna mig lite piggare och på bättre humör efter en riktigt snabb promenad. Både av promenaden och av att fly huset en stund...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0