Sovit som en stock! ZzZZzz...

Igår kände jag mig riktigt risig på jobbet. Hostig och trött som bara den. Önskar jag kunde bli riktigt sjuk så det går över nån gång.

Denna morgon vaknade jag av min väckare klockan 7 på  morgonen. Barnen var uppstigna och lekte och hade roligt som bara den. HUR kan jag inte ha hört när dom steg upp??? Eller mikkes väckare som jag ALLTID vaknar av??? Måste ha varit helt död! Känner mig faktiskt lite piggare idag. Inte hostat särskillt mycket idag heller :-) Kanske gick över av min supersömn i natt. Jag har verkligen sovit stenhårt!

Har varit duktig på morgonen och städat ur kylskåpet. Det var välbehövligt. Hittade en massa oidentifierbara grönsaker längst ner på hyllan som gud glömt! Usch! Hemska saker... Måste nog göra ett städschema här hemma igen känner jag. Går ju alldeles för lång tid mellan såna här upprensningar. Gjorde ett schema en gång och jäklar vad vi fick städa... Det var nåt rum varje dag... eller ganska många till och med. Har ju rätt så stort hus. Det blev alldeles för jobbigt att hålla det schemat, så nu kör vi typ... ingen städning förrän det är AKUT nödvändigt. Funkar inte så bra det heller.... Tänk om man hade råd att anlita städhjälp en gång i veckan. Hur skönt skulle inte det vara då?

Fast å andra sidan så hinner man ju städa hela huset på två timmar själv, om man ger sig fan på det. Så varför ska nån annan göra det åt en? Kanske så man ska göra... Städa allt på en gång EN gång i veckan? Istället för att städa lite här och där då och då... JAAAAA! Nu blir det att införa fredagsstädning!!!! Japp, så får det bli! Jag anställer mig själv två timmar varje fredag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0