Skönt uteväder. -4 grader!

Leeeedig :-)

Har varit duktig idag och tagit en promenad med ungarna. Fyyy så jobbigt att dra tvillingvagnen i uppförsbackarna! Oplogat och knöligt och TUNGT! Fick ont i ryggen igen :-( Stannade en stund och pustade ut när jag tagit mig uppför backen. "Nu går vi vidare mamma" tyckte Alva efter 15 sekunder. Hon skulle nog bli en riktigt bra träningscoach. Ingen vila eller tid för återhämtning. Bara att skynda vidare....

Vi stannade till i lekparken en stund också för Viggo ville minsann INTE hem. Inte så kul i en lekpark som är helt täckt med snö... Men vi gungade en stund och åkte lite rutchkana.

När vi kom hem ville dom bada. Sen lunch. Inte en lugn stund. Nu sover min lilla docka, så jag får pusta ut en stund med bara Viggo som sällskap. Klockan tre bär det iväg till återbesök på barnkliniken... Känns jobbigt som bara den. Varför återbesök? Dom kan väl bara meddela per telefon om det är nåt med proverna tycker jag. Skitjobbigt att fara dit... klä på ungarna 100 lager med kläder som sen måste av när vi kommer dit... och sen på igen innan vi far! Ååååå, så jobbigt! Har ingen kupévärmare i bilen så det är inte skönt att sätta sig i den. Iskallt!

Näää, jag ska inte klaga så mycket. Är ju trots allt leeeedig idag! Skönt, trots en massa på- och avklädning! Borde inte gnälla så mycket om min rygg heller. Har en jobbarkompis som har det jobbigare. Häromdan "lossnade" ett revben från sitt fäste bak i ryggen. Stack ut som en knöl, strax under skulderbladet. AAAAJJJJJ! Sånt som händer, tycker hon. Bara att be nån trycka tillbaka det. Hon har en sjukdom som heter EDS...? tror jag. Innebär att man är överrörlig. Att skelletet inte sitter ihop så bra med andra ord. Höftleden kan hoppa ur led när som helst ...huh... gäller alla leder! 

Ska kanske inte klaga så fasligt mycket över min svanskota då? Men jag har ju OOONT!! Fattar inte varför svanskotan är så ond? Tar fruktansvärt ont  när jag hostar. I svanskotan! Känns ju som att några nervtrådar måste ligga lite tokigt för vem fan får ont i svanskotan av att hosta????? Är väl felskapt, för nån annan förklaring hittar jag då inte....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0