Powerwalk

Kan ju inte påstå att Inception var en av de bästa filmer jag sett. Väldigt rörig och det tog en bra stund innan man fattade nåt...


Började dagen med en powerwalk. Känner mig riktigt duktig! Mikke skickade med mig sin mobil som mäter sträcka, tid och hastighet mm. Blev lite besviken när min nya runda bara visar sig vara 3,7 km. Trodde faktiskt på närmare 4,5. Tydligen har jag hållit en medelhastighet av 6,7 km/h :-) Är väl rätt okej antar jag, men imorgon vill jag nog gå snabbare ändå...

Nutrilettar idag också fram till middagen. Då blir det tacos! Och det ska jag minsann äta. Mums. Fast jag måste ju säga att det går riktigt bra med nutrilett nu. Magen har blivit van och jag känner mig inte alls hungrig. Tar mig ett päron lite då och då om hungern gör sig påmind.

När jag kom hem från promenaden i morse så var jag toksvettig. Fortsatte då med uppskrubbning av köket. Dammsög, skurade, klöste bort en massa målarfärg från golvet som stört mig sen jag målade fönster.. städade upp sopskåpet under diskbänken (fy). Fortsatte sen med hallgolvet. Är man redan svettig så kan man ju fortsätta svetta ner sig tänkte jag. Efteråt var jag totalt dränerad på energi. Nästan så det svartnade för ögonen. Kastade i mig ett päron och sen var jag igång igen :-)

Vi har just varit på Maxi och inhandlat en ny pippifilm till barnen. Pippi firar jul. Barnen älskar verkligen pippi och när det dessutom är jul inblandat så blir det ju alldeles superspännande :-) Dom längtar verkligen till julen nu. Viggo kommer faktiskt ihåg förra julen. Trodde inte det, men han minns precis vad som hände och var julgranen stod och stjärnan i granen... Alva var dock för liten förra året för att hon ska minnas tror jag.

Viktminskning denna morgon. -2,5 kg. Går sakta nu, men jag känner verkligen skillnad. Ångrar att jag inte tog mått istället för att väga mig...


Kommentarer
Postat av: Linda

Vad duktig du är!! Tänk om jag kund få din energi.. ;P

Jag såg dig faktiskt i morse, när jag skjutsade lillan på dagis.. Och tänkte då nu jäklar har hon blivit hurtig..=)

2010-11-05 @ 15:30:38
URL: http://nellylindgren.blogg.se/
Postat av: Erika

Ja, visst är jag duktig? Känns skönt att ha kommit igång! Ikväll ska jag synda med en annanaspaj. Men den försvinner nog imorgon bitti när jag ska ut och motionera igen :-)

2010-11-05 @ 17:52:49
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0