Mätt i magen!

Har redan brutit mitt nutrilettlöfte :-(

For och handlade med barnen och blev tvungen att stå i kö ca 5 minuter. Var bara någon sekund från att svimma av när jag stod där... Orkar inte svälta ihjäl...fy... helt utmattad!

Stekte mig två ägg och några grönsaker till lunch och det känns SÅÅÅÅ skönt i magen nu :-) Har packat ner nutrilette att ta med på jobbet och det känns som att det kommer att gå bra att leva på det resten av dagen. Man måste nog äta åtminstonde ETT mål mat om dagen känner jag. Imorgon blir det middag. Ser redan fram emot det :-)

Har Jocke hemma nu för det är ju LOV. Oj oj oj, vad han äter! Han ville ha spenatgryta till frukost klockan tio. Snäll som jag är så fixar jag ju det. Kokar ris och tinar grytan som tack och lov fanns i frysen. Säger åt honom att det här blir ju din lunch nu då... "nääää, det här är ju frukosten" säger han då...??? Måste ju också nämna att det var en DUBBEL portion han fyllde tallriken med :-)

Klockan tolv steker jag fiskpinnar till småttingarna och vips så står Jocke där och frågar om det är till honom..??? Haha.. bara att steka fler och föda upp den utsvultna pojken! Hoppas han klarar sig tills i afton nu då när mikke kommer hem. Fast det finns ju några Billys i frysen och köttsoppaburkar i skafferiet. Han ska nog klara sig. Han vägde sig för övrigt i morse och kom ut med ett stort leende på läpparna. 87,5 kg!!!! (vägde alltså 74kg i juli månad).

Tänk om man själv kunde finna sådan glädje av viktuppgång!  Tjuvvägde mig idag, fast jag inte skulle göra det förrän imorgon.. -2,1 kg :-)))))))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0