Mitt 99:e inlägg :-)

Wow.. har hunnit med 99 inlägg på denna blogg. Inte illa. Tänker på dom som läst allt ointressant som jag tjafsar om på denna blogg. Kan inte komma på ett enda intressant inlägg jag gjort, av betydelse.. Kanske det om "Bjästa" då. Annars ingenting. Bara en massa nonsens om väder och lekparker och gungande barn :-)

Men, men.. det är ju så mitt liv ser ut.

Idag har det varit alldeles underbart väder. Av med sockar och skor och solat i bara ett linne. Så härligt! Barnen har varit ute hela kvällen och lekt med alla andra barnen på gatan. Det finns verkligen många i deras ålder. Åtta småbarn om jag räknar bara de fyra närmsta husen. En av dessa åtta är dock alldeles nyfödd, men säkert en potentiell kompis om några år. Helt perfekt! Hoppas att dom ska tillbringa riktigt mycket tid i grannhusen om några år.. Fast det blir väl säkert så att alla kommer hit istället. Så var det när mina storkillar var små. Alltid fulla huset med barn. Men det är bara kul tycker jag. Hellre 4-5 barn än bara två som bråkar hela tiden..

Det blev inget virkesköp idag. Mikke fick inte tag på någon som kunde hjälpa honom att bära. Alla jobbade ju idag. Hoppas på bättre tur imorgon..

Måste kolla igenom min sommargarderob inför morgondagen känner jag. Lite väl varmt med jeans. Hoppas jag har några sommarkläder jag kan ha?? Hmm.. måste kanske ta en snabb lång promenad ikväll och förbränna de extrakilon jag lagt på mig under vintern.. ja så får det bli. På med gångarskorna!

 

Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Grattis för ditt 99:e, duktig flicka! Du ser det räntar av sig snabbt. Jag har städat ur och skurat upp min garderob idag....det var gruveligt att börja, men det gick snabbt.



Hittade 8 påsar med "ge-bort-kläder" jag samlat på under åren... glömmer alltid ge bort dom när jag träffar de påtänkta mottagarna. Dom åkte nu in i containern istället. Jag har dock inga sommarkläder - bara kläder, har jag upptäckt. Trist.

2010-05-14 @ 22:56:23
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Erika

Tack! Lyckliga du som städat garderoben. Jag har också en massa ge-bort-kläder, som ligger i påsar. Inser även jag att dom aldrig kommer att lämna huset. Dags att köra iväg till tippen med dom. Blir kanske lite mera plats här hemma då..

2010-05-15 @ 11:49:18
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0