Hur jobbigt ska det va egentligen...?

Här är mina senaste patetiska försök till att föryngra mig själv. Går ju på allt!

 

Det är mina antirynk-krämer + en roll som ska strama upp ansikte och hals. Smörjer och rollar och står i spegeln för att beskåda när det händer! Väntar och väntar... på det där magiska ögonblicket när jag ska få se hur rynkorna slätas ut och ansiktet stramas upp som på drottning Silvia. Men icket! DET HÄNDER JU INGENTING!!!!

 

Snacka om lurad!

 

Till på köpet har jag köpt en ”whitening-penna” till mina tänder. Ska appliceras 2-3ggr/dag i 7 dagar. Perfekt, tänkte jag som inte har så stort tålamod. 7 dagar är ju lagom. Annars brukar det ju vara så att man ska vänta i flera veckor innan man ser resultat. 2 dagar har gått nu och KAAAANSKE tänderna är en nyans vitare...kanske.

 

Det jobbiga med pennan är dock att man måste stå och LE sitt största LEENDE en bra stund tills det har torkat. Gelen får inte komma i kontakt med läppar och tandkött! Igår kväll målade jag mina tänder och stod och beundrade mitt stora leende i spegeln. Tänkte utnyttja tiden medan jag väntade med att använda mina nya rynkkrämer. Började med ögonkrämen. ”Ett tunt lager smörjes runt ögonen morgon och kväll”. Sagt och gjort!

 

STÄLL DIG I SPEGELN OCH PROVA ATT SMÖRJA IN DINA ÖGON SAMTIDIGT SOM DU STÅR MED VÄRSTA LEENDET PÅ LÄPPARNA! UTAN ATT VIDRÖRA TÄNDERNA MED LÄPPEN.. Omöjligt! Fick ju naturligtvis gel fulla överläppen! Gick då med mitt leende till hårtorken och blåste tänderna med full styrka tills dom torkat :-)

 

HERREGUD! Hur jobbigt ska det va egentligen att bli vacker? 

Kan ju tillägga att min sambo blev väldigt road av mina kvällsbestyr!

Blev rätt så road själv också :-)




Kommentarer
Postat av: Linda

Men gumman du är ju redan vacker! =) Men de är kul att någon är lika lättlurad som mig ;P

2010-03-16 @ 15:31:09
Postat av: mikke

höll på att skratta ihjäl mig! Tur du inte var tvungen att toka med hårtorken i ett par minuter, skulle visserligen bli roligt att höra dig försöka prata efter det :D

2010-03-16 @ 17:15:24
URL: http://urdverdandiskuld.blogg.se/
Postat av: mikke

p.s, min kära blev förstås rätt törstig efter att hon hårtorkat munnen. Gick och drack, men HOPPSAN! Man får visst inte äta eller dricka i en halvtimme lr nåt sånt efter påstrykning. mouhahahaha

2010-03-16 @ 17:18:37
URL: http://urdverdandiskuld.blogg.se/
Postat av: MammaMarie

Några år till så har du utvecklat ett tålamod som mig - det är numera i världsklass! Vilket det inte var "förr i tiden" då jag var ung och fånig :(



I alla fall; jag har provat ALLA krämer på marknaden så vill du veta något kan jag vara din recensent i förväg. De du har nu funkar inte - och absolut inte rollern... bara en massa dynga och lögner.



Just nu använder jag L'oreals Collagen-replumper både dag och nattkräm. Glöm ej nattkrämen den är bäst.



Ett tips är att fokusera på en riktigt djup rynka och använd krämen militäriskt; 2 ggr/dag med dagkrämen och en gång nattkrämen. Använd även L'oreals Hydrafresh cleansing gel när du tvättar ansiktet.



Du blir som ny! Ja nästan i alla fall. Så långt man kan komma med krämer...



Och du - ge krämerna tid... en månad, om inget hänt på den tiden så byt till annat.

2010-03-17 @ 08:56:35
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Tessan

Hahaha, höll på skratt ihjäl mej har själv den där gelen till tänderna och vet precis hur komisk man ser ut tills den torkat men den funkar verkligen det är då ett som är säkert. Ja, vi är rätt knasiga vi kvinns som gör allt för att dölja våra små skavanker. Tycker du är så vacker som du är så det så :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0