Vad duktig jag är :-)

Fick klippa färdigt gräsmattan till slut. Har även kantklippt överallt och rensat ogräs i gruset runt grillringen *duktig*. Eftersom jag lider av svår och obotlig damp så har jag även satt igång med ett gräv-projekt mitt i allt annat som väntar på att bli gjort. Har tänkt göra en plantering mitt bland stubbar, stenar och rötter. Har ett område på gården som är alldeles hopplöst. Går inte att göra nåt där utan att en traktor kommer och jämnar till och drar upp stubbar. Och det kommer ju aldrig att hända. Satte därför spaden i jorden och grävde mig sjöblöt i svett. Hände dock inte så mycket. Visade sig vara lättare sagt än gjort. Stora rötter och stenar överallt! Mikke fick ta tag i saken när han kom hem. Vet inte hur långt han kom, men jag hoppas få köpa blommor och jord imorgon :-)

Sitter nu och tittar på mina vita köksluckor som är alldeles färdiga och sitter på plats allihopa! Såå fint det blev :-)
Undrar nu bara vilken färg jag ska måla på väggarna? Kan inte bestämma mig.. Har funderat i veckor nu och ändrar mig varje dag. Tapeter med svart och grått och vitt i, skulle vara snyggt, men då blir jag ju fast med dom färgerna i köket. Vill ju inte ha det så.. Vitt kanske? Eller ljusgrått? Enfärgat ska det vara i alla fall, så jag kan ha vilka gardiner jag vill. Och rätt så neutralt. Kommer nog att vela med detta beslut ett tag till tror jag..

Lika bra det för nu måste jag ju sätta igång med fönstermålning. Vill gärna ha så mycket som möjligt klart innan jag får semester. Förra semestern gick nämligen åt till att måla huset. Vill vara ledig i år och bara njuta av att göra ingenting. Om jag kan...? Tvivlar på det men jag ska i alla fall försöka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0