367 000 blodtörstiga myggor

Mina JätteVallmo, som jag dödade förra året!

 

Hur är det möjligt att dom blommar nu? Rensade hela blombänken så det var helt TOMT! Verkar ju vara värre ogräs än maskrosor? Fast betydligt snyggare då. Faktiskt en av mina favoriter. Ska låta dom blomma ut nu och sen gräva bort dom igen... Det gäller ju att hålla sig sysselsatt :-)

Efter middagen så tog vi en till långpromenad, fast denna gång släpade vi med oss mikke också. Blev samma runda som på förmiddagen. Helt underbart om vi bara hade sluppit de 367 000 myggorna som ALLA var ute efter vårt goda nordiska blod. Värst ute var Alva och Viggo som är så bleka så blodådrorna lyser blåa mot deras vinterbleka hud. Tydligen så har myggen färgseende för dom flyger genast till de blodrikaste ställena på kroppen.

Usch och fy! Vi var alldeles svettiga efter våra försök att springa ifrån de otäcka blodsugarna. Springa och slåss på samma gång tar på krafterna! Fulla med nya färska bett tog vi igen oss när vi kom hem... en stund i alla fall! Men jag fick då visa sambon mina nya utflyktsmål och båda blev vi sugna på att fara och fiska någon kväll. Är riktigt fint där ute. Längtar till sommarstugan och att fara ut med båten där och fiska. Så himla mysigt. Pappa åker till fjällen imorgon och fiskar. Blir lite avundsjuk faktiskt. Så kul att fiska där. Men jag vet ju hur myggigt det är där och dom kan jag gärna vara utan!

Lite bilder från idag när barnen badade i nya poolen och från vår kvälls promenad.
   






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0