Engelska

Glömde ju häromdan att berätta om min språkbegåvade lillkille :-)

När vi var i lekparken på Alhem kom ju Viggo till slut på att han ville åka rutchkana. Han åkte glatt flera gånger. En av gångerna hörde vi när han sprang upp igen för att åka "Again, again" "Ride the slide again".

Va?? Man blir ju förvånad ibland. Han sitter alltså vid tvn och lär sig engelska. Älsklingsprogrammet är "Dora Utforskaren", där dom får lära sig en massa engelska uttryck. Men jag kunde väl aldrig tro att nåt sånt skulle fastna. Och att han använder uttrycket i rätt sammanhang. Han kanske kan flytande engelska??? Måste nog kolla upp det imorgon. Kanske ska börja prata engelska med barnen här hemma..? Alva älskar ju också Dora, så hon kanske också kan en massa? Kruxet är ju bara att JAG inte vill prata engelska så nån hör. Låter som en idiot. Man kan direkt höra att jag kommer från Boliden på mitt uttal! Låter som en riktig bonde :-)


Kommentarer
Postat av: Linda

Du har begåvade barn du Erika ;) Så nu är de bara att börja prata engelska på hemmaplan.. =)



Föresten Owe och Marie har dom sommarlov nu? Så att ni är hemma på dagarna? Kramis

2010-06-02 @ 09:54:43
Postat av: Erika

Nej dom jobbar för fullt. Tror dom är lediga från och med vecka 27? Du måste ju komma och hälsa på snart. Tror det ligger något och väntar på dig där :-)

2010-06-02 @ 11:49:02
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0