vitmålad, svartmålad och inoljad...

O herre min je.. vilken kyla! Bara 12 grader ute nu på morgonen! Vad har hänt i natt? Vilken chock för min sommarvarma kropp! Hoppas verkligen att vädret skärper till sig under dagen...

Igår målades det varje liten stund jag lyckades smita från mitt ansvar som småbarnsförälder... Har grundmålat RUNT fönsterna. Väntar ju fortfarande på att kittet ska torka så jag kan måla alltihopa. Väntar också på att mikke ska ta bort kittet på fler fönster med värmepistolen, så jag får fortsätta med kittandet.....

Igår kväll oljade vi in utemöblerna. Men innan oljningen så var vi tvungna att slipa ner flera millimeter av ytan för det var verkligen fult och förstört av väder och vind. Det var verkligen jobbigt! Totalt genomsvettig och full av slipdamm! Fy! Men nu är då det gjort i alla fall. Ikväll blir det altanens tur att oljas... Målade även ett varv på min bänk som numera är svart. Alldeles för blanksvart. Kommer att bli varmt att sitta på den när solen har värmt den. Får väl sätta upp en varningsskylt till alla som väljer att sätta sig på den i soligt väder och med för lite kläder! Risk för randiga brännskador annars :-)

Hade besök av Jamal och Kevin igår eftermiddag. Kul att Kevin vill hit hela tiden... Tydligen så tjatar han om "farmor" rätt ofta. Jippiii! Stackars Stephanie jobbar ju nästan jämt. Hela sommaren och varje helg! Dom har börjat leka riktigt bra ihop nu, Kevin och faster Alva och farbror Viggo...

På lördag ska vi till Adak. Vi ska skjutsa min kära mor dit eftersom hon har ALLA sina syskon där denna helg. Släktträff! Stackarn kan ju inte ta sig dit eftersom min kära far har tagit bilen till Laisvall. Han är i fjällen och fiskar igen. 3 mil ska han vandra denna gång.. med kryckor och stor tung packning. Inte klokt vilken tjurig gubbe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0