Svettig, jordig och riven nästan till döds..

Puh..pust och stön..

Har just kommit in efter riktigt hårt arbete i trädgården. Har klippt och ansat de förskräckligt hemska rosbuskarna vi har ute på gården. Sex stycken enorma monster. Nu är dom bara hälften så hemska.. Inte kul att bära bort skiten jag klippte bort. Men nu är det gjort i alla fall. Har också burit bort en enorm hög med jord, rötter, uppgrävd gräsmatta som legat mitt på gården och stört mig... Känner mig inte så fräsch nu. Svettig och jordig, rivna armar av de fördömda rosbuskarna. Ett under att jag lever!

Har en massa energi nu helt plötsligt. Måste ju bero på att jag tankat mina solceller idag. Kanonväder, med en massa solande :-) Vi struntade i festivalen med ungarna. Tänkte att dom vet ju ändå inte vad dom missar. Istället for vi till sillskatan och badade. Helt underbart väder, men där blåste det iskalla stormvindar.. WHY? Viggo hade då inga problem med kylan. Han badade och plaskade på som vanligt. Alva stod mest och huttrade. Vi var tvungna att fara hem efter ca 30 minuter, för då hade Alva suttit naken i sanden och fått en massa sand på mycket olämpliga ställen. Och hon vägrade gå ner i vattnet för att skölja av de känsliga delarna. Tjurskallen! Nåja.. jag frös då också så jag var tacksam över att få fara hem.

Efter middan for vi till världens bästa lekpark. STORA LEKPARKEN PÅ A-TORP! Klart bäst hittils. Dit måste vi fara någon dag och stanna en heldag.. Var ofta där med Jamal och Jocke när dom var små. Den var bra då, men nu är den sju gånger bättre. Det finns allt där!  Men man måste ju ha bullar och saft med sig när man far dit kände jag. Blir till att baka bullar nu då...

I morse tog jag en snabb promenad med Joakim, som nu helt plötsligt börjat träna. Han har lyckats gå upp 3 kilo på tre dagar. Inte illa, säger jag bara. Hans mål är att gå upp ca 10 kilo till. Förhoppningsvis i muskler då.. Helt otroligt att han kommit igång och blivit så duktig. Känns så kul! Han till och med städade sitt rum igår helt på eget initiativ. Wow... 

Nu ska jag gå och ställa mig i duschen och spola bort all matjord som täcker min kropp, peta lös alla rostaggar som sitter lite här och var, och sen lägga mig i soffan och bara slöa resten av kvällen...  

Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Fantastiskt vad kul höra att Joakim är på väg att få lite kött på benen :)! Ska bli intressant höra om den utvecklingen.



Var i h-e får du all energi ifrån?! Här är det 32 grader varmt - ingen som helst vind. Vi bara sitter och flämtar... och orkar inte röra oss alls.

2010-07-11 @ 23:55:04
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Erika

ja visst är det kul med gossen!



Får ju en massa energi från sol och värme. Är helt väderstyrd. Mulet och/eller regn en dag, sänker mig i flera dagar. Konstigt är det! Nån sorts väderdamp?

2010-07-12 @ 07:02:11
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0