Utan internet :-(

Har varit utan internet HEEELA dagen! Så irriterande! Nåt fel hos AllTele...

Men vi har klarat oss riktigt bra ändå ALLIHOPA! Inga klagomål från tonåringen ens :-)

Idag har vi haft barnbarnet här för första gången (..ensam alltså). Jamal och Steff ville gå på stan och shoppa och äta gott, så självklart sköter vi gossen. Vilken go liten kille han är. Hur lätt som helst att sköta. Tänk om man hade så snälla barn, vad livet skulle vara lätt då...

Så, vad gör man då när internet äntligen kommit igång? Jo, skyndar mig ut på facebook för uppdatering av vad alla har gjort idag.. Hur sjukt är det då? Är det så viktigt att veta att nån diskar, solar eller har ätit gott, gått med i nån grupp eller nåt annat fånigt???? Inte alls skulle jag vilja påstå, men på nåt sätt måste jag ändå logga in där med jämna mellanrum för att kolla. Så fånigt! Men skillnaden är väl kanske inte så stor från att läsa någons blogg? Samma sak, bara lite mera information än de korta meningarna som alla skriver i sitt statusfält. Man blir beroende av att ta del av andras liv. Det är verkligen så det är. Ja.. får väl erkänna ännu ett beroende då!

Nu har redan TVÅ veckor av min semester flugit förbi. Oj vad fort det går.. Nu får gärna tiden stå stilla i tre veckor. Vill verkligen inte börja jobba! Helt underbart att vara ledig och inte göra mer än man måste.

I morgon ska Mikke fara en sväng till nån bilverkstad och få tips på felsökning på forden. Den är ju nämligen TRASIG IGEN!!!!! Sist jag körde den fick jag lämna den på konsum och SPRINGA HEM! Skulle bara tvärfara och handla nåt. Hade satt två pajer i ugnen, för jag skulle ju få en massa gäster. Fick springa hem från konsum i lång snäv jeanskjol och ett par alldeles för stora birken. INTE KUL säger jag bara! Kom hem preciiiis när det var dags att ta ut pajerna ur ugnen! HATAR FORDEN! Verkligen alltså! Vi har lagt ut ca 20 000 på denna bil detta år. Felen avlöser bara varandra. Hoppas verkligen att detta felet inte kostar skjortan. Inte så kul nu när det är semester...

Nu ska jag va så fräck att jag ska gå och lägga mig. Såå tidigt, fast det är semester! Är ju en helt slut gammal farmor som fått stå på benen hela dagen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0