resultat av julen: övervikt!

Jobbkväll igen... Men sen är jag faktiskt ledig torsdag och fredag. Jobbar visserligen nyårshelgen. Börjar 8 på morgonen på nyårsdagen så inte blir det mycket firande i år heller. Jobbar ju ALLTID nyårs...

Fast det spelar då inte så stor roll. Tycker inte nyårs är nåt speciellt att fira! Dessutom så är det ju bara en vecka sen det var jul och då firade vi minsann till halv tre på natten :-) 

Börjar tycka det är ett problem med allt "julgott" som fortfarande finns kvar överallt. Både hemma och på jobbet dräller det av chokladaskar och skumtomtar. Tycker inte ens att choklad är speciellt gott, men likförbannat så stoppar jag in den ena pralinen efter den andra. Äcklad är vad jag är! På jobbet har jag till och med tryckt i mig dom där som alla lämnar i alladinasken. Dom med romrussin och körsbäret. Japp! Jag har ätit dom :-)

Har inte vågat ställa mig på vågen för jag har verkligen kännt att jag gått upp i vikt. Men idag tvingade jag mig själv. Har gått upp, men inte över det jag hade gått ner tidigare puh... Ett halvkilo till så väger jag så mycket som jag vägde för ca två månader sen. SÅ NU ÄR DET STOP! Inte en pralin till!!!!!! Har alltså gått upp ca 1,5 kg denna julen..... Usch! Bara att sätta igång med promenaderna igen. Bara vädret kunde bli lite snällare. Har ju inte gått på mer än två veckor nu... Antingen så är det svinkallt eller så är det ihållande snöstorm! Men så fort vädret tillåter ska jag iväg...


 

Kommentarer
Postat av: Helena

Skönt du tog hand om körsbärspralinerna. Då slipper jag imorgonkväll...

2010-12-29 @ 22:22:46
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Ja, visst var det tur :-) Men det är MYCKET choklad kvar... Tycker dock synd om dig som ska dammsuga huset imorgon UTAN dammsugare. Den har tydligen fått ben och är ute på vift sen förra torsdagen. Grrr... inte lätt att städa då inte!

2010-12-29 @ 22:59:11
Postat av: Helena

Sen förra Torsdagen? Men då jobbade jag ju oxå...och dammsög. Stack den sen på natten alltså?

2010-12-30 @ 11:51:48
Postat av: Erika

Japp, då fick den ben och drog iväg! Inte dammsugat sen dess alltså....hoppas den kommit tillbaka idag???

2010-12-30 @ 12:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0