Vilken dag...

Helt makalöst varmt helt plötsligt. Jag som trodde sommaren var över för några dagar sen. Idag blev det badstrand med grannarna. Vi for till sillskatan där det stormade som vanligt. Helt vindstilla hemma, men där verkar det minsann alltid blåsa. Ska nog leta oss en annan strand om vädret blir lika fint imorgon. Har blåst upp badringar och luftmadrasser så vi är redo att åka till stranden när som helst...

Måste försöka få bort lite tvätt och stök här hemma också. Äntligen börjar rötmånaden vara över känns det som. Handdukarna inne på toan har drivit mig till vansinne. Dom torkar ju ALDRIG! Får tvätta dom varje dag, för dom surnar ju fortare än grädde... Fy! Har också en tonåring som numera duschar stup i kvarten och han använder två-tre badlakan varje gång.. kastar dom ju förstås på golvet när han torkat sig också. Har knappt hunnit tvätta kläder p g a all handukstvätt. Det värsta är ju att dom inte torkar på sträcket heller. Dom har ju nästan hunnit surna innan man vikt ihop dom och lagt dom på hyllan... Tack och lov att det börjar vara normal luftfuktighet!

Nu väntar duschen och en ordentlig peeling. Ska blanda ihop den bästa peeling jag nånsin provat. 1/2 dl olivolja och 3/4 dl strösocker! Så enkelt och så genialt! Skrubbar riktigt skönt och huden blir otroligt mjuk och skön efter denna behandling. Sen ska jag ge mig på ansiktet om jag vågar... får väl se om jag blir av med allt fjun, eller om huden också följer med.

Kommentarer
Postat av: ingela

funkar d i ansiktet, vill jag åxå ha en...

ser fram mot testpanel svar..kramen

2010-08-13 @ 21:39:21
Postat av: Erika

Det funkar :-) Är lite feg känner jag och har inte gjort så mycket, men man måste bara lära sig hur man ska göra. Man ska tydligen inte gnugga så hårt. Bara vara lätt på handen och gnugga i cirklar. Vääärt! Har nog fått bort hälften av allt fjun. Börjar se ut som en normal människa nu :-)Tänkte gnugga lite nu och då, så jag inte får ont igen... Men det försvinner!!!! Du kan ju gå in på tvins.se och bara beställa ansiktsgrejen.Den är inte dyr. Kolla på "tillbehör". Du behöver ju inte apparaten, du som är så mjuk och hårlös på kroppen :-)

2010-08-13 @ 22:01:31
URL: http://tallsally.blogg.se/
Postat av: MammaMarie

Mycket viktig fråga, på gränsen till akut: Försvinner pigmentfläckar, rynkor och fina linjer?

2010-08-14 @ 11:07:46
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Tessan

Tror du får ha kurs med mej nån dag :) Håller med om att det är skönt att röten snart gått ur är så less på denna fukt. Ha en fortsatt trevlig helg.

2010-08-14 @ 11:16:17
URL: http://tessan72.blogg.se/
Postat av: Erika

Näää.. inte far det nå pigmentfläckar eller rynkor int. tyvärr. Kanske fina linjer far om man törs gnugga lite hårdare?

2010-08-14 @ 15:37:01
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0