Värsta dramatiken!

Fastnade fullständigt i boken. Har läst hela dagen och stackars barnen har nog haft jättetråkigt. Blev i alla fall en promenad och ett lekparksbesök, men det var allt. Har bara sista sidorna kvar nu... Har alltså slukat hela boken på en och samma dag. Helt vansinnigt! Riktigt bra var den!

Efter middan när mikke kommit hem, fortsatte jag läsa ute på altanen. Viggo var ute på gräsmattan och lekte och Alva var inne och såg på svampbob fyrkant... trodde jag. Tills mikke kom ut och frågade var Alva var???? VA??? ÄR HON INTE INNE????
 Trodde han skämtade.. Kastade mig på cykeln, för jag hade då inte hört eller sett henne på en bra stund. Viggo var inne hos grannarna tidigare, men de for bort så då hade jag koll på honom som lekte på gården. Mikke och Viggo letade till fots. Cyklade iväg till tågbommarna, dit hon har en benägenhet att rymma. Men nejdå.. ingen liten flicka syntes till. Cyklade till närmsta gungställning. Tomt! For runt kvarteret, men inte en skymt av min lilla docka. Panik! Men samtidigt så tänkte jag att mikke måste ha kollat dåligt i huset. Klart hon är hemma...? Eller? Svårt att andas, för paniken hinner ju komma.

När jag kommer hem hör jag henne gråta någonstans...svagt.. långt borta. Mikke kommer ut och ser förtvivlad ut. HON ÄR INLÅST HOS GRANNARNA SOM ÅKT IVÄG! Han försöker desperat leta upp mobilnummer till dom, men hittar inget.. Han springer iväg till dagiset där grannens mamma jobbar. BINGO! Hon hade som tur var en nyckel så vi kunde få ut den stackars lilla panikslagna flickan! Vilket drama! HERREGUD ALLTSÅ! Tänk om vi inte lyckats höra henne? Då hade det blivit polissamtal och antagligen sjukskrivning för min del. Är ju så svaghjärtad att jag hade nog varit nära döden om vi inte hittat henne inom tio minuter. Vågar nog inte börja med nästa bok.. blir ju tydligen så fast att jag inte märker att familjen blivit mindre mellan kapitlen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0