Supermänniska???

Har upptäckt att jag nog är någon form av supermänniska! Jobbade ju natten mot fredag, sen hem och sova några få timmar. Iväg och vara barnvakt sen resten av fredagen. Satt där till klockan två på natten, körde hem och somnade nån gång efter tre. Upp klockan sex när väckarn ringde, för då var det dags för nästa arbetspass. När jag sen kom hem var det bara att sätta igång med förberedelserna för kräftfesten. Trodde att jag nog skulle göra en tidig kväll, men nej då... satt uppe till efter två! Och sen steg jag upp klockan 06.15 i morse! Vaknade till och med före barnen! Inte klokt så lite jag sovit de senaste tre dygnen! Slapp otroligt nog baksmälla, men vaknade med en alldeles otrolig halsbränna!!!??

Festen igår var då lyckad! Vi åt nästan ihjäl oss.. Hälften av oss kunde nästan inte sitta p g a fullproppade magar. Jag smakade EN enda kräfta. Inte riktigt min grej att sitta och suga ur och peta och smutsa ner sig. Jag hade gjort en kräftpaj och en ostpaj också. Frebban kom med en VB-paj, och Conny kom med en stor form med tacogratäng. Var ju TVUNGEN att smaka av allt naturligtvis... Oj.. eller Oy hade med sig Thailändsk mat. Var ju naturligtvis tvungen att smaka av det också. Hon sa det var starkt, men att hon ändå hade gjort den lite mildare för oss oerfarna stackare. VERKLIGEN???? Jag kan lova att det var nog det starkaste jag ätit. Det började KLIA I ÖRONEN när jag åt. VA? Vad är det för konstig reaktion. Det kliade så jag ville köra in tops och bara vrida runt.. haha. Läpparna började svida och det starka gick knappt att få bort från tungan. Ja, herregud alltså. Men det var gott! Tog dock inte mer av just den rätten :-)

Ni kan inte ana hur det såg ut här när jag klev upp. Hela köket såg ut som en soptipp. Plockade inte bort en enda grej innan jag la mig. Det är kräftskal i bunkar och ölburkar och 1000 glas.... Mikke han har det bra som ligger och sover och slipper se eländet. Tänkte låta honom sova för SEN tänkte jag att det kanske är min tur att få vila ögonen. Tror jag skulle behöva några timmars sömn faktiskt.... Borde behöva det i alla fall?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0