24 augusti

Måste ju säga att rosenrot funkar riktigt bra. Inte alls varit så trött idag. Trots en sväng på staden, med griniga bråkiga barn så har jag inte brutit ihop. Just nu är dom riktigt ovänner dom små. Vi var ute och jag försökte få grundmåla ett fönster (så dumt av mig att tro att jag skulle få göra nåt i tio minuter). Viggo hittade ett häftstift ute som han först tappade... skriiiiik. Ner från stolen och hjälpa leta. Hittade till slut och när han fick den bestämde han sig för att man kanske skulle sticka Alva med den...? Värsta jakten runt huset under höga skriiiiik från Alva. Slutade med att jag fick ta häftstiftet och gömma bort det. Detta resulterade i en kvarts skriiiikande och flännande från Viggo... suck. MEN JAG HÅLLER MIG PIGG OCH VID GOTT MOD. Tack Rosenrot!

En timme kvar till mikke kommer hem. Blir att sätta igång med matlagning nu då. Ska slå på stort och göra makaroner och korv :-) Blir nog den typen av mat hela denna månad. Öppnade mitt lönekuvert idag och det var ju inte så man jublade precis... Dessutom så hade dom "glömt" ge mig betalt för en hel vaknatt! Ringde ju naturligtvis och och gnällde över detta... Dom ska sätta in pengarna så fort dom kan, "men dom håller på att göra om lönesystemet just nu så det kan ta ett tag. Blir nog inte i veckan..." Nähä... Ja, bara jag får dom INNAN nästa lön.. Det är ju då MINST en tusenlapp efter skatt!

Det retar mig också att studiebidraget inte kommit. Det är ju inte lite grejer som behöver införskaffas inför skolstarten. Och lunchen har jag då inte sluppit :-( Jocke är ju hemma vid tolvtiden och inte har han ätit heller. "..alla andra for hem och inte vill jag äta själv", ..."det var så lång kö.." 900 elever äter tydligen samtidig! Jaha.. Hela veckan ska dom sluta så här tidigt. Dom ska bara "lära känna varann", tydligen. Bara ställa sig vid spisen då och laga mat. Eller köpa dyra färdiglagade pizzor från frysdisken eller nåt...

Nåja... Efter middan ska vi fara och fira jamal, som fyller 20 år!

Bara ställa sig och börja skiva korv nu då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0