Bebismjuk

Haha.. Känner att mitt förra inlägg kräver en förklaring... Ingelamjuk = owemjuk! I stort sett! Trodde ju naturligtvis att alla visste vad Ingelamjuk betyder :-), men jag inser ju att det är ungefär lika många som vet vad det begreppet betyder som de som vet vad owemjuk är.

Har en syster och mor som är välsignade med babyhud. ORÄTTVIST! Jag och min andra syster fick den torra fnasiga huden, med sprickor på hälar och annat elände. Min "mjuka" syster visade mig för ett tag sen sin fot. Hon var helt förskräckt, för hon hade fått nåt konstigt under en av sina tår; Det var en liiiten förhårdnad bredvid tån som är närmast lilltån. En sån som uppstår när den ena tån ligger mot den andra. KATASTROF... vad kan det vara?

Fatta... Hon fyller 49 år och har fått sin första förhårdnad på sina fötter! Bebisfötter! Herregud... själv får jag fila och raspa mig less på hälar och ALLA tår!

Och Ja Helena. Mina vader var otroligt torra och raspiga...snudd på rutiga. Såg ut som när det är torka i afrika. När jorden torkar så där rutigt, du vet :-) Ja, kollade man riktigt nära så var det nästan så.. Synd om mig ska du veta! Nu är dom bebislena.. och händerna blev yngre!!!! Gjorde båda innan jag for och jobbade, så ingen skulle tro att jag gjort en plastikoperation eller nåt :-) Naturligtvis så är det ju ingen som ser nån skillnad, men jag kan inte sluta titta på dom. Dom ser SÅÅÅ snygga ut när jag kör rullstolen, för att inte tala om när jag röker... ja herregud så ungdomliga mjuka händer jag har.

Men på hakan och överläppen har jag en mindre brännskada tror jag. Inte bra. Det var ju ansiktet som kändes viktigast. Vet inte om jag vågar försöka igen...? Men jooo, det är klart jag ska.

Undrar bara hur håret växer ut igen? Kommer det att komma fram små mjuka fjun, eller blir det skäggstubb? Tror jag ska avvakta med ansiktet och se hur det blir på armarna... Trist att ha skäggstubb i ansiktet!

Ja, tänk vilka stora problem jag har....


Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Men... vadå "andra syster"... och "torra fnasiga huden, med sprickor " i samma mening? Har du fler systrar eller?



Okej, jag måste väl erkänna att jag har lite torr och fnasig hud, under fötterna då. Det låter som jag har klackskorna på mig när jag går barfota, men annars är jag väl mjuk och skön.



Några jäkla torra vader kan jag då garantera att jag aldrig haft. Tack o lov, jag får prisa Gud alldeles särskilt för detta känner jag :)! Stackars lillsyrran då.... med alla dessa skavanker och besvär.

2010-08-12 @ 01:33:36
URL: http://mammamarie.se
Postat av: mikke

Ja, visst är det synd om mig! Har det inte lätt. Åldersbesvären kommer ju farandes i en hiskelig fart. Har ju kommit på att min torra hud kommer att resultera i ofantliga mängder med rynkor. Mormor hade ju ett rutnät i hela sitt ansikte. Som ica-stig. Det är min framtid alltså... Måste ju kämpa emot på alla sätt som det bara går. Måste ju prova ALLA krämer och apparatgrejer som finns...

2010-08-12 @ 10:12:03
Postat av: Erika

oj! Hmmmm... Nu har mikke varit och skrivit på MIN dator! Blev ju som fel det där... Förra kommentaren kommer alltså från MIG och ingen annan :-)

2010-08-12 @ 10:14:36
Postat av: MammaMarie

Erika jag har kämpat mot naturens lagar i tio år nu - och jag känner att jag nog snart är påväg att kapitulera! Fast jag vill inte... jag kommer säkert att köpa den där prylen du köpt, jag har köpt allt annat från TVshop som har med föryngring och skönhet att göra... men inget har funkat. Men nu har ju du LOOOVAAAAT att den där grejen är bra. Stämmer inte det så skickar jag en faktura till dig. Bara så du vet.

2010-08-12 @ 12:47:28
URL: http://mammamarie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0