Nja..

.. int vet jag om det var så kul att börja jobba..? Allt är sig likt (naturligtvis), känns inte ens som att man varit ledig! Näää, hade nog behövt fem veckor till av semester känner jag.

Fint väder har det då varit. Suttit ute och njutit och mumsat svarta vinbär... Blev biten av ett förskräckligt otäckt djur. Gjorde ont som bara den! Djur och djur... insekt menar jag förstås :-) Grejen är att jag har aldrig sett nåt liknande djur. Satt fast på min handled och när jag skulle titta närmare på den så BET den mig. Ajjjj! Kändes som ett myrbett. Gjorde ondare och ondare... Fast djuret såg ut som nån sorts minikräfta. SÅ ÄCKLIGT! Undrar vad jag ska få för sjukdomar av den? Orsakar säkert reumatism eller parkinsons eller nåt annat otäckt, borrelia?... Bara att sitta och invänta symptom nu då. Har minsann en prick på handleden efter bettet. Fatta... EN PRICK! haha...  

Helt seriöst så var det det äckligaste djur jag sett. Kanske en ny sort som inte blivit upptäckt än? Brun var den dessutom. En brun minikräfta med rätt så många ben? Hmmmm... Ska hålla mig borta från vinbärsbuskarna på Takdropps! Livsfarligt ju!

I helgen är det "Karnevalen i Kurjan". Hade varit hur kul som helst att vara där ju. Men som alltid så jobbar jag ju när det är. Krutov spelar ikväll tror jag, så det är nog massor med folk. Är det inte typiskt att man jobbar när man har gångavstånd till en karneval? Vi har sagt varje år att "nästa år ska vi då ta cyklarna och fara dit". I fem år har vi sagt det nu... undras hur många år det tar innan vi verkligen får oss dit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0