Lördag, ledig, sol och ett vinglas :-)

Sååå skönt att det är lördag, fint väder och dessutom är man ledig! Idag drog vi iväg till storsnäckhamn och badade. Doppade mig nästan... svinkallt var det i vattnet. Helt galet kallt! Ändå är det ju inte långt från sillskatan där det faktiskt är rätt okej temperatur i vattnet.

Måste ju berätta hur det gick med "sliperiet" i ansiktet. Vågade ju faktiskt prova att gnugga lite till på haka och överläpp :-)
Gick riktigt bra! Hade varit helt okej om jag inte kommit på att jag kanske skulle "exfoliera" läpparna också... bara lite. Gned ju så försiktigt..? Idag känns det som det gör på vintern när man varit ute i kylan och slickat sig om läpparna. Ni vet när man blir röd och lite stel strax ovanför läppen. Minns den känslan sen jag var barn.. tror faktiskt inte jag slickat läpparna så i vuxen ålder??? Men kanske... :-)

I alla fall så är jag betydligt mindre luden i mitt ansikte nu , så jag är helnöjd! För den som bara vill ha bort sitt ansiktshår så finns ju den lilla grejen att beställas separat på tvins.se. Kostar inte mycket heller. Men om någon tänker beställa hela apparaten, så var inte snål som jag var. fick ju miljoner frågor om jag inte ville ha med än det ena och än det andra. Tackade nej till allt sånt. En av grejerna var 50 extra "slippapper" för hårborttagning för 99 kr. Tänkte att om det inte fungerar så vill jag ju inte ha en massa såna... Tänkte också att om det funkar så kan jag ju beställa sen. Kruxet är bara att då kostar dom 299kr!!!!!! Va? Hutlöst dyrt ju! Har redan förbrukat 2 st av de fem medföljande... MÅSTE alltså beställa nya! Skit också...

Jag och mikke har just delat på vinflaskan jag fick av Sofie när hon var hit. Jättegott! Ska nog krypa ur bikinin som jag fortfarande har på mig under klänningen och ta mig en dusch. Känns som jag fortfarande är full i sand sen vi låg på stranden... Kanske ska öppna det mousserande vinet vi har i kylen...? Är ju inte min favorit, men har man inget annat så vad fan :-) Köpte det när vi skulle fira mammas och pappas bröllopsdag, men då var det inte så många som drack alkoholbaserade drycker, så en flaska blev över..  Kan ju bli gammalt? Eller nåt... 25 grader ute fortfarande... jo, blir nog att öppna den!

Skål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0