Besatt?

Trots att jag läst bort min dotter idag så kan jag inte låta bli att börja på nästa bok. LIVSTID, av Koontz. Kan inte låta bli när jag läste på baksidan..

Hoppas dock att jag ska kunna hålla mig på en normal läsnivå hädanefter. Ska läsa innan jag ska sova bara... och förhoppningsvis på torsdag när jag jobbar natt. Hade ju lätt kunnat hålla mig vaken en hel jobbnatt med boken jag just läst ut. Hoppas nästa är lika spännande :-)

Älskar när jag kommer i ett läs-il. Men det funkar inte så bra när man har en massa förpliktelser här hemma. Vadå barn... lunch? Måste dom verkligen ha det? ... ska bara läsa liiiite till.

Förstår inte varför jag blir så besatt av allt? Måste ALLTID överdriva när jag sätter igång med nåt. Läsa... måla... renovera... Har inte tid, men måste...måste..lite till... Konstigt att jag aldrig blivit besatt av att träna... eller spara pengar. Hmmm...

Nä, jag förstår ju varför. Träna och spara pengar TAR JU TID innan man ser något resultat. Jag blir bara besatt av sånt som jag omedelbart kan njuta av eller se resultat av...

Sluta röka till exempel kommer jag ju aldrig att fixa. Det tar ju alldeles för lång tid innan jag blivit rik på de sparade cigarettpengarna. Har provat det och när jag insåg att jag inte alls sparat några tusenlappar på en hel vecka så var det inte spännande längre. Undrar om det finns nån medicin som hjälper en med såna problem... Tålamod alltså, inte cigarettavvänjning. Det har jag ju redan provat. Har till och med kvar de dyra tabletterna...

Nä, nu ska jag sluta svamla och gå och lägga mig med min nya bok...

God Natt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0