Beautiful Blogger Award

Fick en Beautiful Blogger award från min syster Marie. Det innebär att jag ska välja ut 7 andra bloggare, samt berätta 7 saker om mig själv som kanske inte alla vet.



Har bara 6 bloggvänner, förutom min syster. Utser dessa vackra bloggare:
Tessan

Linda

Nina

mikke

Fatima

Leila

Japp, det är alla. Lyckades ju få ihop hela 6 stycken. Skulle ju kunna nominera min syster också, men hon har ju redan skickat den till mig :-)

Hmm.. Sju saker om mig själv som inte alla vet..svårt.

1. Har varit på första sidan i Norran två gånger. En gång när jag höll i fanan längst fram i ett första maj tåg. En annan gång när jag hungerstrejkade för att min dåvarande pojkvän skulle få stanna kvar i sverige (Vilket han också fick.).

2. Har bott i en lyxvilla i Marbella och jobbat på en libanesisk restaurang.

3. Blev erbjuden en sprillans ny mercedes för att gå på en dejt med en rik arabs son, när jag bodde i spanien. Allt jag skulle göra var att gå ut och äta på restaurang med hans son. Klart jag inte gjorde det, men inte alla som fått ett sånt erbjudande :-)

4. Har sjungit Alanis Morisett med en trubadur på "Verandan" . Lät nog förskräckligt hemskt och trubaduren ångrade sig säkert, men kunde inte göra så mycket annat än spela klart låten :-)

5. Har varit på efterfest med Mikael Rickfors, där han sa till mig att " jag har väl sällan skådat en kvinna med sådan aptit"  Haha.. Det var sent på natten och jag var HUNGRIG. Satt och åt upp alla mackor och godsaker som var framställt på borden :-) *Skäms*

6. Har sett filmen "Broarna i Madison county" 5 gånger, och gråter lika mycket varje gång.

7. Var bara tre år gammal när jag och min kära syster cyklade till skellefteå från Boliden. Min syster hade glömt att säga till våra föräldrar som åkt iväg till stan, att dom skulle köpa en flöjt. Hon, som var barnvakt tvingade med sin lillasyster den långa vägen (3 mil). Jag cyklade från Boliden till Varuträsk( 2 mil) på en 12-tums cykel. Där blev vi upplockade av våra grannar som tyckte att vi var liite väl långt hemifrån :-)


Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Nämen...nämen... RENT FÖRTAL och rackarspel alltså! Du var väl inte bara 3 år heller - du var MINST 3½ år. Hur gammal är Viggo?! Börjar du inte känna att du snart kan kräva av honom att han gott kan cykla in till Staden, från Ursviken? Erkänn....!



Sen måste jag säga att jag vet inte om du drog en vinstlott där med Mercan... eller om du stannade med nitlotten?

2010-04-30 @ 23:16:58
URL: http://mammamarie.se
Postat av: Erika

haha.. jo, visst stannade jag med nitlotten!



Kan inte fatta att vi cyklade så långt. Viggo är ju fyllda 3 och han är ju bara en bebis ju.. Kommer inte låta honom cykla till stan förrän han är MINST 15 år!

2010-04-30 @ 23:39:57
URL: http://tallsally.blogg.se/
Postat av: Tessan

Tack för nomineringen, den värmde :) Vad roligt att läsa sju saker om dej. Efterfesten visste jag ju om och lite av det andra men det är lika kul att läsa ändå. Vilken "duktig" barnvakt din syster var, haha. Ha en underbar helg. Kram

Ps. Är nog mycket troligt dom åkt på samma förkylning kidsen, dom mår iaf mycket bättre nu. Hur är det med Viggo & Alva? Ds.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0