Vik hädan, du otäcka skräcksnuva!

Är döds-sjuk! Ont i halsen, öronen, kroppen. Hostan smakar sjukdom...uäääh så äckligt. Näsan är tät och rinnig på en och samma gång. Men det är lugnt så länge inte "RINNSNUVAN" sätter igång. Då är det kört! Känner dock på mig att den närmar sig... ORKAR INTE! VILL INTE!!!!

Får jag den sjukdomen så är det bara att dra täcket över sig och släcka lampan. Min rinnsnuva innebär inte rinnande snuva från näsan, utan svidande rinnande ÖGON. Borde kanske kalla den för "gråtsnuvan" istället. Det är det värsta som kan hända! Det känns precis som när man hackar lök. Fast HELA TIDEN. Ögonen tåras och det SVIDER som fan... HELA TIDEN! Tål inget som helst ljus. Inte ens nässpray och rinexin hjälper. Då är det riktigt synd om mig. Det var ett tag sen jag var så sjuk. Säkert två år sen eller nåt. Minns att jag for på jobbet en helg i tron att det skulle gå att jobba, men det var bara att vända och ringa ut nån som såg mänsklig ut. Nån som inte grät hela tiden, med svullet ansikte och salta läppar av ständigt rinnande tårar. Ser ut som en skräcködla. Fy sjuttsingen så jobbigt det är. Tycker synd om mina barn som fått ärva detta helvete... I alla fall vissa av dom. Jocke och Viggo har samma problem vid förkylningar. Och min mor och mina systrar... Kanske går att operera? För trånga tårkanaler har jag fått förklarat för mig. Så när näsan blir täppt och svullen så kläms tårkanalerna åt...och producerar tårar i vansinne. Skitskumt låter det ju och helt galet!

Men PLÅGSAMT!!! Hoppas på en vanlig liten nätt förkylning som går över lagom till imorgon när jag ska iväg och jobba :-)

Ja, hoppas kan man ju... nu väntar sängen med varm vetekudde och fem minuters sudoku-lösande...

God natt mina vänner.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0