Kannibalistiska påslakan

Har just förlöst min tvättmaskin! Jobbigt värre då tvätthopen är dubbelt så stor som tvättmaskinens hål. Jag brukar akta mig för att tvätta ett påslakan tillsammans med annan mindre tvätt, men den här gången tänkte jag att det skulle gå bra. Ett påslakan och en massa handdukar av varierande storlek. De flesta riktigt stora. Tänkte att så stora saker kan väl inte påslakanet sluka, men ack så fel jag hade! Påslakanet lyckades svälja precis varenda handduk, vilket fick en mycket svår förlossning till följd!

Nån annan som har problem med att tvätta påslakan? Det är alltid med avsky som jag stoppar in dessa förrädiska tingestar i tvättmaskinen. ALLTID slukar dom mina kläder. Tycker alltid att jag fått ut allt, men ibland kan jag hitta en strumpa eller ett linne ihoptjorvat inne i påslakanet. När jag ska vika ihop tvätten så ligger det en fuktig liten strumpa eller ett oigenkännligt linne där inne. Det har till och med hänt att jag hittat strumpan när jag lagt mig i min renbäddade säng. Känner nån liten knöl i det annars så släta och fina täcket. Stoppar in handen i det lilla hålet och gräver runt och där kommer den lilla svarta herrstrumpan.

Har tänkt till några gånger och trott jag varit smart. Har INTE blandat påslakan med annan tvätt, utan bara stoppat in ett gäng påslakan! Haha.... Tänkte inte på att det alltid finns ett påslakan som är av den onda typen. Kannibalen som äter de andra. Får alltid ha en kamp med tvättmaskinen när jag tvättat sänkläder. Får slita och dra och bli förbannad...

Annan tvätt spottar maskinen minsann ut bara jag öppnar luckan. Hinner knappt placera den lilla tvättkorgen under luckan innan små barnsockar och underkläder trillar ut. Min maskin gör minsann skillnad på tvätt och tvätt. Är det min tvättmaskin som är ond, eller är det ett vedertaget faktum att påslakan är kannibaler? Kan i alla fall inte begripa hur all tvätt kan hamna inne i ett påslakan? Vad händer där inne i maskinen egentligen? Borde ju vara en omöjlighet!

Ett i-landsproblem?




Kommentarer
Postat av: MammaMarie

Hahaa! Du väljer då dina strider :)! Har du inget annat att stångas mot så utmanar du ödet med påslakanen. Jag önskade jag varit där och sett dig i förlossningsrummet...

2011-09-01 @ 20:06:03
URL: http://mammamaries.wordpress.com
Postat av: Helena

Exakt, känner igen detta, ett problem som fått alldeles för liten uppmärksamhet! Hur går det till, vad händer? Tror det är påslakanet som är kannibal, inte tvättmaskinen som är diaboliskt, för i tumlaren käkar påslakanet åter upp örngotten och lakanen hos oss. Törs aldrig blanda in sockar med sängkläder, de lever redan ett alldeles för farligt liv i samband med tvätt...ena sekunden finns de, nästa inte???

Tycker det här fenomenet är lika fashinerande som när man rullar ihop en sladd och lägger den försiktigt i en låda, för att sedan måsta sitta i 10 min och knyta upp råbansknutar och rosetter när man väl tar upp den igen???

Mystiskt var ordet...

2011-09-02 @ 07:59:23
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Ja du Marie, det var nog ingen vacker syn :-)



Helena: Ja, varför har ingen uppmärksammat det här problemet tidigare? Det är ju ett stort irritationsmoment! Någon borde utveckla en lösning på påslakansproblemet. Kanske en dragkedja längst ner så man kan stänga gapet när man tvättar?



Känner igen sladdproblemet också :-) En lika stor gåta är det! Genererar många svordomar här hemma dagligen. Precis som den tvinnade strykjärnssladden. Fattar inte hur den kan tvinna sig när jag stryker? Fast jag inte vrider på strykjärnet en enda gång så tvinnar den ihop sig och "krymper" medan jag stryker. Ibland lyckas det bli en knut på den också fast jag har kontakten i och handen på strykjärnet. Tittar jag bort en liten stund så hinner den slå knut på sig själv. H#&"¤¤S-sladd!

2011-09-02 @ 12:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0