4 dagar och 22 timmar...

Ja, så länge sen är det jag uppdaterade bloggen. Det måste vara nåt slags rekord när det gäller mig. Var inte så flitig innan dess heller...

Vi är fortfarande förkylda familjen. Fy så långdragen denna förkylning var. Värst drabbad är Joakim som har varit sängliggandes sen i onsdags, med rinnande ögon. Stackare! Själv så knaprar jag bisolvon och använder nezeril i tid och otid för att fungera normalt. Men snart ska det väl vara över....

Minus 2 grader denna morgon. Kanske dags att sätta på vinterdäcken snart? När får man sätta på dom egentligen? Det kanske är aningens för tidigt än? Annars så vore ju det en bra söndagsaktivitet. Det och lövräffsning! Yeah... så roliga aktiviteter hösten bjuder på. Kanske skulle plocka bort alla sommargrejer som finns på gården också, typ studsmatta och miljoner små färdmedel som ungarna använt. Cyklar, trehjulingar, sparkcyklar, tramptraktor... det känns som att snön kommer snart. Lika bra att vara förberedd. 

Vanligtvis brukar vi byta till vinterdäck när snön redan kommit. Man får stå ute i snöslasket och snöstormen och lida och förbanna sig själv för att det inte gjorts tidigare. Detsamma gäller studsmatta och leksaker. Lövhögarna man räffsat ihop brukar sakta tina fram mot vårkanten och när man då tar bort dom så har vi döda gräsfläckar där dom legat. Nä, i år ska vi vara förberedda när snön kommer!!!!

Ska försöka bättra mig med uppdateringar. Har ju numera något nytt som upptar min tid när jag är rastlös. WORDFEUD. Oftast så brukar jag ju sätta mig med bloggen när jag känner mig uttråkad, men nu har jag hjärngympa istället :-) Börjar faktiskt känna mig lite småless på att vinna alla "matcher".... Nä, jag förlorar faktiskt ibland också...men inte är det ofta ;-)

Har spelat så jag börjar bli less. Kanske blir lite ordning med bloggandet igen....?



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0