Fy så dyrt!



Har varit och klippt lilltjompan hos frisör idag :-) Vi for till stan och panikletade en söndagsöppen salong. Och hör och häpna, det fanns en som hade öppet. Nere på CK finns en salong som dessutom hade drop in, så vi fick tid nästan på en gång. Hon var såååå himla blyg där hon satt min lilla docka. Och hon såg så liten ut i den höga stolen. Hon som klippte försökte verkligen konversera med henne, men det enda Alva gjorde var att nicka eller skaka på huvudet. Haha... så söt. 320 kr för en barnklippning, HUTLÖST DYRT! Men det var ändå värt varenda krona... så skönt att slippa klippa och få ångest när det blir snett. Helt omöjligt är det att klippa hennes hår. Nu är luggen urtunnad och framför allt RAK och resten av håret är uppklippt, så nu ska hon väl förhoppningsvis bli fin på fotograferingen på dagis denna vecka :-)

Viggo ser ju också ut som ett troll på skallen. Ska försöka hinna fara till "Din salong", där barnbarnet klipper sig. Dom tar bara 130 kr för en barnklippning. Överkomligt tycker jag... Men frågan är ju om han vill klippa sig? Jag har då inte fått klippa honom på evigheter, för han vill ha lika långt hår som Alva.

Har lite ångest att jag inte for till Boliden idag. Hade tänkt fara och fira världens bästa pappa på farsdag. En vecka för tidigt, men jag har ju inte tid nästa helg. Jobbar ju naturligtvis! Som alltid när det är något annat som känns viktigt... ALLTID när det händer något utöver den vanliga grå vardagen, då jobbar jag. Jobbar alltid på allas födelsedagar och alltid på julafton! Fattar inte hur det kan bli så, men jag har då i alla fall varit ute i god tid och lämnat in semesteransökan för julafon och juldag. 

Den enda dag jag har i veckan som jag skulle kunna fara till Boliden är tisdag, men då ska båda småttingarna till tandläkaren och sen ska dom på höstfest på dagis, sen hem och sen tillbaka till dagis, för jag ska på utbildning mellan 14.30-16.30. Resten av veckans dagar ska jag tillbringa i sängen...och försöka sova eftersom jag ska hålla mig vaken på nätterna. Har all tid i världen, men ändå så hinner jag ingenting.... suck. 

Måste klura ut hur jag ska göra, för jag MÅSTE fara dit. Kan ju inte bara strunta i en sån viktig dag som farsdag!

(wow.... TVÅ inlägg på en och samma dag!!)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0