Kallt!

Sitter här och fryser som bara den. Nu är det vinter minsann. Vita vägar trots att snön inte fallit än. Frost som aldrig försvinner och bara ligger där som en förrädisk halka. Alva halkade häromdan när vi gick till dagis. Slog sig rejält på rumpan, så efter det är jag livrädd att vistas utomhus. Går som en gammal kärring när jag ska ta mig till postlådan :-) Sakta sakta, utan att lyfta fötterna alltför mycket... hasar fram i full halkberedskap. Alla muskler är på helspänn ifall jag skulle råka halka och falla på svanskotan. Hemska tanke...

Sitter och samlar energi för den annalkande promenaden till dagis. 50 meter av blixthalka. Funderar på att ta bilen :-) Barnen har fotograferats på dagis idag. Jag hoppas verkligen dom blev fina! Ilade hem efter jobbet i morse för att hinna snygga till dom innan dom skulle fara. Dom såg då ut som små änglar när jag lämnade dom. Jag hoppas dom tar syskonbild också. Glömde fråga om det. Det är ju den bilden jag helst vill ha!!!!

Å.... vad jag längtar efter att se hur bilderna blev. Antagligen så tittar Alva nedåt, för hon är så blyg för nya människor. En fotograf kan ju vara skrämmande med sina krav på att sitta stilla och titta rakt fram osv.. Viggo lär nog vara röd runt ögonen och göra någon konstig grimas för att hålla inne tårarna. Troligtvis så håller han minst en hand för ögonen också. Han fick problem direkt vi gick in på dagis i morse. Fotografen hade tänt EN av sina lampor i rummet bredvid. Jag märkte ingen skillnad på ljuset i hallen men Viggo höll minsann på att döööö för att det var så ljust. Tänk att man blev mamma till en liten vampyr :-) Blekare än Viggo kan man ju knappast bli och knappast mer känslig för ljus heller....

Jaja.... man kan ju alltid hoppas på fina bilder i alla fall. Fjolårets bilder blev ju jättebra. Särskillt syskonbilden!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0