De e mycke nu...

Äntligen funkar bloggen igen...

Denna helg har det verkligen varit full rulle! Jobbade ju både lördag och söndag, men hann även med ett barnkalas på lördagen och en fiskesväng nere vid älven på söndag. Idag har jag också jobbat hela dagen och skulle ju sätta igång med min stora "komma i trim-bantning". Har dock inte rört en fena sen jag kom hem. Efter en heldag hos jobbarkompis Helena med suring och efterrätt har jag inte orkat göra nåt alls. Det måste vara den chockerande värmen som gjort slut på all min energi? En riktig sommardag har det varit. Nu är klockan 20.30 och termometern visar 18 grader. Det är ju helt otroligt! Var dock alldeles för varmt klädd idag, eftersom benen var orakade och fötterna ofilade ;-) Har alltså några timmars jobb kvar innan jag kan lägga mig ikväll. Måste ju kunna gå barfota och barbent i denna värme.

Inte för att jag kommer att kunna njuta nåt av det soliga vädret denna vecka. Imorgon bitti ska jag vara på vårdcentralen för 40-års besiktning. Sen efter lunch ska jag på möte på bup för "återlämning" som dom kallar det. Dom är klara med utredningen och nu ska jag få veta... 

På onsdag ska jag förhoppningsvis sova så jag orkar jobba två vaknätter. Det blir min sista chans att sova på några dygn. Går ju av mitt pass på torsdag morgon och vid lunchtid så blir det möte nummer två på bup. Dom har tydligen mycket att "återlämna" eftersom det krävs två möten. Blir inget sova efter mötet heller för vid 18-tiden är det dags för nästa möte. Utvecklingssamtal på dagis. Oavsett vem av mig och mikke som går på det mötet så blir det ju ingen sömn för mig. Den som är hemma har ju barnen. När jag går av mitt pass på fredag morgon så ska jag på kurs igen. 9-12 är det adhd-möte. Men SEN får jag sova!

Blir helt slut bara jag tänker på hur denna veckan kommer att bli. Bläddrar jag framåt så vet jag också att två till möten hägrar i början på nästa vecka... längre fram än så orkar jag inte tänka.

Tänk om man bara fick vara ledig en dag? Sitta i en solstol med ett korsord! Vilken lyx! Är det inte så en normal kvinna i min ålder borde ha det JÄMT???

Börjar känna mig rätt slutkörd. Behöver tanka energi någonstans ifrån, men vet inte vart jag ska hitta den. Nån som vet av en energidepå någonstans? På fyrvaktargatan finns det då ingen... 

Hoppas jag orkar motionera imorgon för annars kommer det inte hända mycket med min kropp. Nåja, åt inte så mycket middag (nyttig tonfisksallad), för jag var så otroooligt mätt efter lunchen idag. Och nu får jag inte stoppa nåt i munnen p g a alla prover som ska tas imorgon. Får inte ens DRICKA något efter 20.00 kvällen före provtagning. Tydligen så får jag inte ens röka imorgon bitti...? Kaffe...? Oj det blir nog en jobbig morgon för mig. 

Här kommer några bilder från söndagens barn-fiske:









Måste ju säga att tålamodet är stort hos lillgossen. Blir nog en fiskare av honom också, precis som sin äldsta bror. Tyvärr så var inte fiskelyckan så stor denna dag, men han HAR ju faktiskt fått en fisk förut...

Nu ska jag gå och lägga mig i ett skönt bad och försöka återhämta mig efter den stressiga helgen och samtidigt ladda inför en stressig vecka. Det bli nog bra. Förhoppningsvis så kommer det väl nån lugn vecka/helg så småningom...


Kommentarer
Postat av: Helena

Oj, det är verkligen fullt upp för dig. Tur att du inte gör 40-års-testet på fredag-eftermiddag efter allt jobb och den sömnbrist du måste dragit på dig vid det laget. I värsta fall hade de kommit fram till att du var sliten som en 60-åring?!

(Plåster på såren, du ser ju ut som en 30-åring)

2011-05-10 @ 08:21:59
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Du är gullig du Helena, men jag vet nog att jag ser lika sliten ut som jag är. Blev dock positivt överraskad då jag ställde mig på vågen på vårdcentralen :-)Man får glädja sig åt de små positiva överraskningarna som då och då visar sig.



Nu är ett "måste" avklarat för dagen, bara två kvar, bupmötet och sen min motionsrunda. SEN kan jag kanske koppla av....?

2011-05-10 @ 11:44:45
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0