Tidig söndagmorgon

Har en sjuk liten flicka här hemma. Närmare 39 graders feber igår kväll. Jag antar att det är sviterna efter sprutan hon fick den 4 maj. Så hon har väl fått en blandning av mässling/påssjuka/röda hund?. Gillar inte alls alla vacciner som barnen måste ha. Egentligen så ska ju den sprutan ges vid 18 månaders ålder, men vi väntade tills hon fyllt tre år. Har hört så mycket hemskheter om den sprutan. Såg en dokumentär för många år sen som skrämde mig rejält. Det visade sig att många barn blivit autistiska efter injektionen.

Dom beskrev många små barn som varit fullt friska och efter sprutan slutat ha ögonkontakt och slutit sig in i sig själva. Huh så hemskt. Jag vet att jag är nojig, men dom sa också att om minsta misstanke finns att någon i släkten har autistiska drag så är risken än större. Dom rekommenderade att vänta tills barnet fyllt tre. Så nu har vi gjort det :-) Lite feber får man väl ta, normal biverkning, men jag ska minsann observera dottern noggrannt.

Nog om det.

Mina "snörlampor" blev det inte mycket av. Snöret fastnade ju inte alls ihop av tapetklister. Kämpade på igår kväll med badboll, klädda snörringar och ståltråd. Snöret var kanske för grovt? Blev himla besviken känner jag. Var helt säker på att det skulle funka. Får väl leva med mina tråkiga kökslampor ett tag till! Så IRRITERANDE!!! Blir nästan arg bara jag tänker på de limdränkta snörena...

Sitter och tittar på tre morgonbusiga kattungar. Dom springer järnet genom hallen och flyger på varandra. Skuttar och far och försöker se farliga ut. Patetiskt söta :-) Dom spöar verkligen varandra. Även Lydia är med och skuttar och hon verkar då tycka det är minst lika roligt som de små. Dom är verkligen busiga nu. Attackerar allt som rör sig. Mina fötter börjar bli lite smått rispiga av alla attacker under köksbordet. Jag kan ju tydligen aldrig hålla dom stilla så jag får väl skylla mig själv? Ondast gör det ju när dom klättrar upp för benet. De små vassa klorna är inte att leka med.

Nu ska jag gå och se hur det är med min lilla flicka. Ont i halsen har hon säger hon, så det kanske inte är vaccin-sjukan? Kanske bara en rejäl förkylning med ond hals?

Kommentarer
Postat av: Helena

Men va fasen? Blev det inga lampor? Använde du vanliga bomullsnören, för de borde ju kunna suga upp klistret?



Läskigt vilka biverkningar vaccin kan ha. Känns som man visste ganska lite då mina gossar var små. Eller man ville väl inte veta, huvet i sanden varianten.



Hoppas lillgumman piggar på sig, att det är en vanlig förkylning som snabbt går över.

2011-05-15 @ 09:09:14
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Använde inte bomullsnören. Tänkte att dom skulle vara för mjuka. Använde lite "hårdare" paketsnöre..typ. Men dom känns ju lite "pappriga" så jag tyckte dom skulle suga upp limmet. Kanske dom gjorde också, men grejen var ju att det inte gick att linda snörena på badbollen. Dom ville inte riktigt fastna i nåt snyggt mönster på den. Blötte till slut hela bollen i klister + att snörena var blötlagda. Undrar om man kanske skulle använda sånt "änglahår" eller vad det heter, som man köper på blomaffärer för att fylla upp krukor med. Finns ju i olika färger och är ju redan rätt "tjorvigt" när man köper det. Tror jag ska göra ett sista försök med nåt sånt....



Alva är inte pigg alls, men för tillfället ligger då febern bara på 38,2.



Ja, vacciner är jag livrädd för. Se bara på alla Narkoleptiska barn efter förra årets massvaccinering mot flunsan. Huvva! Jocke blev ju medvetslös efter att vi var med i nån idiotisk test på kikhostevaccin när han var tre månader. Man kan ju undra vilka men det blev av det...?

2011-05-15 @ 10:03:55
URL: http://tallsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0