Sommar!!!!!

                                              



Äntligen har sommarvärmen kommit! Är ledig imorgon och det är utlovat strålande solsken och 21-24 grader! Yeah!!!

Håller på att längta ihjäl mig till imorgon. Drömmer om slappande i solstol, bullar och saft på rutig filt och plaskande glada och snälla barn i uppblåsbara poolen... Ååååå så härligt!

Blev en hel del solande idag på jobbet också. Det syns tydligt på min kropp vilket linne jag hade på mig idag :-) Imorgon blir det att sola den ännu vinterbleka ryggen. Inte så snyggt alls med sån färgskillnad på kroppen. Snacka om att solen påverkar en. Känner mig sååå mycket gladare och jag riktigt känner hur energidepåerna fylls på för varje minut jag får sitta i solen :-) Fattar inte varför jag bor i ett sånt vintertrött land, när solen och värmen har sån positiv verkan på mig. Borde kanske flytta till sydligare breddgrader? Helt säkert ska jag det NÅN gång. Blir väl en sån där skrövlig pensionär som köper hus i Torrevieja och bosätter mig där i den svenska delen av spanien... Nä, huh... så tråkig vill jag inte bli. Fast när man blir gammal så kanske man inte är så äventyrslysten...

Kan väl knappast påstå att jag är det nu heller :-)

By the way... 6 juni idag! Inte bara nationaldag utan också slutet på min jävlaranamma-"träning/bantning". Så hur gick det då? Gick ner tre kilo första veckan då jag också tränade på som bara den. Gick varje dag och en och annan situp blev det ju också. Måste ju TYVÄRR erkänna att efter det så gick det inte så bra. Promenaderna tunnades ur och till slut även den nyttigare kosten. MEN! Ett stort MEN. Jag har hållit den nya vikten hela månaden. Har inte gått upp ett gram på denna tiden trots en hel del syndande. Är fortfarande riktigt duktig på att hålla mig borta från kakor och sånt. Ett totalfiasko blev det av min komma-i-trim-månad, eller snarare -vecka, men jag känner mig riktigt nöjd ändå. Alla sommarshorts jag äger är alldeles för stora, måste ju betyda att jag är smalare än förra sommaren och det är ju ett bra tecken :-) Det räcker för mig. Nu ska jag bara njuta av sommaren... 

                                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0