Skatteverket och Telia

Skatteverket och Telia! Vad ska man säga om dessa?

Min beställda telefon har ju naturligtvis inte kommit ännu... Väntar och väntar. Den skulle ha kommit den 9 juni, så vi ringde Telia måndagkväll. Enligt dom så finns telefonen i Skelleftehamn sedan i fredags. Jag har bara inte fått något aviserings-sms. Dom lovar skicka ny avisering på tisdag. Väntar och väntar... ringer igen. Hon jag pratar med ska maila dom som skickat telefonen för att få ett kollinummer, som jag kan hämta ut paketet med. Hon skulle höra av sig direkt hon fått kollinumret. Jag väntar och väntar.... frustrerad eftersom jag vet att telefonen ligger på ica i Skelleftehamn och jag ändå inte kan hämta ut den.

Fortsätter vänta till kvällen. Sitter på jobbet och inväntar sms. Inget kommer ju förstås. Ber mikke ringa en gång till. Yeah... han får till slut ett kollinummer. Kollar genom posten.se var paketet finns: I JÖNKÖPING kl 20.00 igår kväll!!!!! Skickat 14.45 tidigare under dagen.

Telia har alltså ljugit??? Hur kan dom påstå att paketet finns i ske-hamn om dom bevisligen inte ens skickat iväg det? Grrrrrrrrrrr!!!!! Ska i alla fall fara till ica med mitt kollinummer och göra ett försök, men jag tror det är fruktlöst. Inser ju att det är därför jag inte fått något aviserings-sms. Paketet har ju inte kommit! Men varför ljuger Telia om en sån sak? Tror dom inte jag ska upptäcka lögnen när jag far och ska hämta ut paketet????

Skatteverket då? Ja... dom har nu medgett att dom har en medarbetare med en skruv lös. Klart vi inte ska betala det som staten felaktigt har betalat ut till bergtjänst. Dom har granskat våra deklarationer och vi ska få våra pengar. Senast måndag! Dom gör en extra utbetalning alltså... Tack och lov för det. Men tror jag att det kommer att finnas pengar på mitt konto på måndag.... Neeeej. Vi kommer så klart att tvingas ringa och tjata om det också. BLIR SÅ LESS PÅ ALLT!!!! Måste allt jäklas hela tiden?????

Kommentarer
Postat av: Joppi

Ring Telia och avbeställ telefonen direkt!! Sen går du på Elgiganten o tar samma erbjudande där förutom att du får den direkt utan tjaffs! Skönt att Skatteverket gav med sig, fattar inte att dom ens kunde vara så korkade att säga att ni ska betala tillbaka pengar någon annan har fått!

2011-06-15 @ 08:59:13
Postat av: Erika

Ja, egentligen skulle man ju göra så! Men nu är det ju på väg... har spårat paketet och gissa var det finns? I ånge! Naturligtvis... det är ju där alla paketen fastnar till slut. Fast kanske skulle jag avbeställa det ändå? Blir riktigt förbannad på Telia när dom ljuger mig rätt upp i ansiktet. For på ica där dom sa att paketet skulle finnas redan i fredags. Naturligtvis så for jag hem UTAN telefon...

2011-06-15 @ 09:27:36
Postat av: Jamme

Ring o avbeställ bara för sakens skull, det hade jag gjort! Sen åker du o köper den där den finns hemma

2011-06-15 @ 11:23:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0