Lågtryck

Har varit drabbad av en obeskrivlig huvudvärk hela dagen! Inga värktabletter har hjälpt och det håller på att driva mig till vansinne!!! Kan det vara lågtrycket och den hotande åskan eller vad???

Kanske är någon allvarlig åkomma? Har ju fortfarande inte fått svar på de miljoner proverna jag tog den 3 juni. Borde inte dom ha kommit vid det här laget? Blir så irriterad när dom aldrig hör av sig. För ingen har väl missat att jag inte är vän med ordet "vänta". Nu har jag haft väldigt bra tålamod tycker jag. Väntat och väntat och inte klagat ett dyft om denna väntan. Men nu har jag fått NOG! Blir att ringa dit imorgon och gnälla lite om dålig service och så vidare...

Huvudvärksirritation.....

En annan sak som också irriterar mig är att landstinget hela tiden blandar ihop min 17-åring med pojken i samhället bredvid. Otur att två killar med samma diagnos och samma namn bor så nära varandra. Idag ringde en dietist på "vår begäran"???? Va?? Fattade ingenting. Till slut frågade jag om det verkligen är min son hon pratar om? Han brukar inte gå och sätta sig i nåt bibliotek istället för att äta lunch på skolan... Vilken skola? Han går ju inte ens i skola? Bibliotek?? DÅ vaknade hon till och bad om ursäkt, för hon insåg då att det var fel familj hon ringt till. Hon sa att det finns två killar med liknande problem. Jo, sa jag. Med samma namn. Förväxling har skett förr... Pinsamt! Börjar veta alldeles för mycket om den pojken nu... undrar om det är dags att ringa någonstans uppåt i hierarkin och berätta om allt jag fått höra om den killen? Sekretess!!!! Undrar om dom inser vilka oerhörda tabbar dom gör? Undrar ju hur många samtal den pojkens mamma får som skulle ha gått till mig? Att dom har samma diagnos och utreddes samtidigt gör ju inte att saker och ting känns bättre direkt... undrar om det var samma utredningsteam? Förväxlade? Ihopmixade? Nä... bäst att inte tänka på det.

Nåt annat som irriterar mig idag? Hmm.... nä det är nog inte mera idag. Thats it!

Hoppas på huvudvärksfri dag imorgon. Då ska jag fara och shoppa begravningskläder, med förhoppningsvis insatt skatteåterbäring. (Har ju fortfarande inte kommit....grrr), och sen är det möte på jobbet. 

Herregud vilket surt inlägg. Funderar på att deleta alltihopa, men då måste jag ju skriva ett nytt. Orkar inte det så det får bli så här surt :-) Men en smily här i slutet kanske livar upp inlägget en aning :-)

  

Kommentarer
Postat av: Helena

Helt sjukt att de blandar ihop pojkarna?! All annan tid är man minsann ett personnummer oavsett var man ringer eller anmäler sig?! USELT och PINSAMT! Känner det här blev en riktigt sur kommentar, så jag avslutar också lite mer positivt ;)

2011-06-21 @ 08:28:54
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Ja, visst är det pinsamt! Men framför allt så måste det ju vara ett allvarligt brott att slarva så här med sekretesskyddat material!

2011-06-21 @ 13:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0