Kul med ny telefon :-)

Måste nästan be Ångeborna om ursäkt för mitt förra inlägg... och ge posten.se på moppo istället. För helt plötsligt så plingade min mobil till och meddelade att mitt paket fanns i ske-hamn. Från Ånge till Ske-hamn på nolltid. Det brukar ju faktiskt stå att paketet "transporteras" eller att det har "lämnat Ånge". Men inte den här gången, så sorry alla anställda i Ånge :-) 

Yeah.... så kul! Har pillat på och svurit och gormat och varit nöjd om vart annat. Men nu tror jag faktiskt att jag är mest nöjd :-) Nu kan jag! Förutom att jag har ringt upp Anton Berglund några gånger så har inga andra missöden inträffat. Förhoppningsvis så har han inte kvar samma nummer för det jag av någon anledning har i min telefonbok är väääldigt gammalt. Dags att rensa ut några poster där.

Eftersom de som börjar på bokstaven "A" oftast drabbas av felringningar, kanske man skulle placera någon där som inte känns så pinsam att "råka" ringa upp. Får döpa om mina vänner till lite mer bondska namn, typ aIngela, eller aMor.

Känns riktigt kul med en sån här telefon. Trodde jag ju inte. Jag som "aldrig ska göra annat än ringa och smsa". Nu sitter jag och undersöker allt möjligt och givetvis så är bloggar och facebook redan besökta via telefonen :-)

                                                
                                                                Visst är den fin?



Kommentarer
Postat av: Helena

Så det blir "Gud så posten", om nåt är segt och långsamt? Fast det skulle inte förvåna mig att det uttrycket finns redan...för de är ju kända för sin snigelfart.



Se upp...på min telefon är det inte alltid alfabetisk ordning...förklara annars varför jag ofrivilligt ringde upp Sune Forsberg...han är då fasen i mig inte först i min kontaktlista?

Du kommer också komma på dig själv med att peta på displayen på mobilen på jobbet och bärbara telefonen, för att upptäcka att de inte har touchscreen :) Vanans makt innfinner sig väldigt fort.



2011-06-17 @ 19:33:43
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Nä, det blir nog Ånge ändå..haha. Dom har ställt till det alldeles för mycket så för mig är ånge nästan ett skällsord. Posten är ju bara...posten :-)



Har upptäckt att den jag av misstag råkade ringa sist numera är först i kontaktlistan, så det skiter sig med min smarta "bondska". Det jobbiga med det hela är ju att det då blir samma stackare man råkar ringa hela tiden. Omöjligt att scrolla i kontaktlistan utan att "ringa upp". Det enda negativa med telefonen hittills.

2011-06-17 @ 22:08:07
Postat av: Helena

Tydligen finns en APP som gör att du ska dubbelklicka eller nåt så du inte ringer nån bara av att nudda. Jag använder numera den lilla "knappen/optiska musnen" längst ner att scrolla med, men såg att syrrans hade ingen sån knapp, hon har en ny HTC Wildfire fast med nån bokstav som kommit till, minns inte vilken. Så tipset är plocka hem APP:en som gör att du inte ringer fel personer flera ggr dessutom vid fel tidpunkter ;)

2011-06-18 @ 08:54:37
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/
Postat av: Erika

Det ska jag absolut göra. Min heter wildfire s, så jag har minsann ingen "knapp". Dubbelklicka låter ju perfekt.



Tog en massa kort idag på dopet med vår vanliga kamera och upptäckte till min förvåning att det inte gick att bläddra bland bilderna genom att toucha skärmen haha... Ja, nog blir man snabbt van med en touchscreen.

2011-06-18 @ 19:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0