Stora handlardagen (lön)!

Har SÅ mycket att göra idag! Önskar jag var barnledig så jag kunde köra runt till en massa affärer ifred och kolla in saker. Men nu måste jag ju spänna fast barnen och släpa dom med mig. Oerhört jobbigt! Särskilt när dom inte alls är roade av mitt butiksspring. Jobbigast är faktiskt att spänna fast dom i bilen. Ryggen knäcks eftersom Viggos säte sitter i mitten i baksätet. Då ska man böja sig in och sen bråka med spännet i fem minuter varje gång. Min rygg fixar inte den ställningen så länge! Snart har dessutom alla mina naglar gått av p g a detta spänne. Men det är sånt man får ta när man "väljer" att ta med sig barnen.

Först en tur till ica Maxi och inhandla proviant och en liten möbel jag hittade där. Sen blir det Jysk där jag ska köpa spegel. Sen skulle jag vilja åka runt till ALLA inredningsaffärer och kolla in grejer som krokar, småpallar, färgglada lådor etc. Behöver också lackfärg till en stol jag ska måla om = ännu en affär OCH knoppar/handtag till en garderob. Men jag inser ju att jag inte orkar spänna fast barnen SÅ många gånger i bilen. Tror inte dom vill följa med på den rundan heller....

Sen blir det att tvinga sig själv att sova när mikke kommer hem vid halv tre. Ska ju jobba i natt! Blir väl att fortsätta butiksrundan imorgon... 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0