Yeah!!!

Barnen är lämnade på dagis. Friska och krya! Känns otroligt skönt. Var orolig att jag skulle vara tvungen att ha dom hemma hela dagen och vänta tills mikke kommer hem 17.30 innan jag skulle kunna sova inför kommande jobbnatten. Men nu kan jag lägga mig där vid tolvtiden när min inbyggda tröttklocka ringer :-) Åååååååå... så skönt!

Igår fick vi sms om att nya spisen kommit! Så skönt att åtminstone den kommer på plats. Problemet med den är bara att vi måste hit med en elektriker för att koppla in den. Tydligen så har vi "fel" ström. Vanliga spisar och induktionsspisar har visst olika kontakter. Typiskt! Men det är tur vi har en granne som är elektriker.

Den supersnygga svarta fläkten ska också komma under veckan. Det kommer att bli så himla snyggt! Just nu är det dock inte så trevligt i köket. Spacklade gipsväggar och fläktröret hänger och slänger från taket... Men julfint i fönstren har jag i alla fall :-)

Jag har lite svårt att förstå att det snart är julafton. Har inte alls hunnit med. Julklapparna är oköpta fortfarande och vi har inte suttit ned en sekund för att planera för självaste dopparedagen. Men jag känner faktiskt ingen som helst stress över det. Jag som brukar sjåa på som en tok en hel månad före jul, med julklappsköp och långa "att göra-listor"...

Nu känns det helt lugnt. Det blir väl troligtvis samma som förra året... dukar finns och stolar och bord osv. Det ordnar sig :-)

Förhoppningsvis så hinner jag baka något i nya ugnen, men jag tänker strunta i 100 sorter. Folk fikar ju ändå inte. Möjligtvis 2-3 sorter, men det äts ju hela hela tiden på julaftonen så man orkar ju inte. Men en Nutella Semifreddo ska jag i alla fall göra till efterrätt efter julbordet. Kommer att göra succé!!!!

Nä, det är skönt att inte känna julstressen, men den kanske kommer om någon vecka eller två när vi inser att köket inte kommer att bli färdigt för att diskhon från Lakkapää inte kommit!

Men under tiden så ska jag njuta av att vara heeeelt ostressad :-) 


Kommentarer
Postat av: Sofie

Så klokt att inte stressa upp sig inför allt som man tror att man måste hinna före jul. Vare sig man hinner eller inte så blir det ju jul i alla fall varje år. Lycka till med köket! det kommer säkert att bli kanonfint.

2011-12-07 @ 21:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0