Suck



Byggdamm, gipsskivor, spya, enorma mängder tvätt, tre köksskåp borta och vad ska man göra med allt skrot som var i dom? Allt ligger utspritt överallt.

Byggdamm.... har skurat hall och kök tre gånger och det hjälpte inte ett dugg kan jag ju säga. Det ser bara värre ut. Byggdammet har liksom bara fått ett annant mönster på golvet. Det ser ut som jag har skurat med mjöl! Mitt i allt detta så ska barnen badas... ett i taget för Viggo vill inte att Alva ska bada med honom för då kan hon få spya på sig. Klok kille! Men ack så mycket jobbigare....

Sen skulle det ABSOLUT bakas chokladbollar. Mitt i dammigt kök. Så det har jag ju också gjort naturligtvis. Glad för allt den lille killen stoppar i sig.

Gjorde julfint på altanen igår. Tog ungarna med mig i skogen och sågade oss en fin gran. Satte ut jullykta och det blev riktigt julmysigt. Nu står det rivna gipsskivor fulla altanen. Man ser ingenting av det fina jag gjorde igår...

Jag hoppas nya spisen och fläkten kommer i veckan så NÅT blir klart. Men tyvärr så måste vi vänta på diskhon som har två-tre veckors leveranstid innan vi kan byta köksbänken och kakla ovanför den! Börjar tvivla på att detta blir klart före jul. Lär då inte bli något julbak för min del. Hur skulle det gå till?

Börjar bli riktigt less redan och vi som inte ens börjat kakla än...

Suck!



Kommentarer
Postat av: Helena

"Suck". Här är golvet på plats i 2 av 3 rum. Sitter och funderar om julgardinerna ska hängas upp till slut, de kanske skapar lite julstämning inomhus (utomhus fixade ju det tunna snötäcket till det)...snart uppbringar jag nog lite kraft till julbestyren ...snart.



Håller tummarna att allt är klart hos er innan jul, om inte så går det nog fira i byggröra. Det är ni nog knappast de första som gör. Sedan blir det ju hur fint och läckert som helst då det blir klart.

Spännande med bilder, längtar efter bilder =)

2011-12-06 @ 13:59:16
Postat av: Erika

Då är ni ju snart klara nu då! Bara ett rum kvar. Lyckliga, lyckliga ni :-)



Det är klart att det går fira jul även i ett fult kök med gipsväggar. Men det KÄNNS ju inte lika bra. Jag hoppas verkligen att diskhon kommer!



Jag kommer absolut att lägga ut bilder. Längtar efter att forografera det färdiga köket :-)

2011-12-07 @ 10:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0