Drömmar om Ernst :-)

Så då var nattveckan överstökad! Nu väntar helgjobb! Tyyyyypiskt att det är just i helgen jag jobbar. Systeryster fyller 50 år och har 50-årsfest på lördag och dessutom så är det airshow på falmark. Jag såg en liten notis i norran att man kunde köpa flygbiljetter till en 20 minutersrunda runt staden. 100 kr för vuxen och 50 kr för barn. Sa till micke att försöka få tag i biljetter under de två timmar som biljettförsäljningen höll öppet. OCH HAN LYCKADES! Så han och barnen ska flyga flygplan på lördag. Viggo kommer att bli överlycklig, han har tjatat om att åka flygplan i en evighet! Sen efter det så drar dom iväg till Varuträsk och 50-årsfirande.

Själv kommer jag att sitta i en soffa på Takdropps! Men man ska inte vara bitter, nejdå. Kommer säkert nåt roligt nån helg när jag INTE jobbar...? 

Vad hittar man på med barnen en sån här grå och seg dag? Jag börjar till och med bli less på toy story 3. Då är det illa... Regnar visserligen inte just nu, men risken är stor att det kommer ett skyfall om man går ut. Känns inte så lockande. Har ingen som helst fantasi idag känner jag. Seg som bara den efter två vaknätter. 

Lyckliga Jamal och Steff som flyttar idag! Sååå himla roligt! Känner mig lite avundsjuk faktiskt. Huset är precis ett sånt som Ernst skulle gå igång på. Ser honom framför mig när han tillverkar ljusstakar och placerar framför de stora fönsterna. Hör hans ljuva stämma när han går från rum till rum och slutligen när han tillverkar någon god delikatess i det stora härliga köket :-)

Ja, tänk att få flytta in i ett Ernsthus!



 

Kommentarer
Postat av: Helena

Ja, vem drömmer inte om Ernst? Eller egentligen inte så mycket 2 meter karl utan mer kunskaperna han besitter...

Hoppas han som blir åksjuk klarar flygfärden :)

2011-08-20 @ 14:44:05
URL: http://helenabystedt.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0